تولید خودروی مشابه ال ۹۰ بین ایران و روسیه

0
وزیر صنعت
وزیر صنعت، معدن و تجارت
وزیر صمت گفت: خوشبختانه شرکت های روسی استقبال خوبی از کار مشترک با شرکت های ایرانی برای تامین قطعات برای خودروهای روسی داشتند. همچنین در رابطه با خودروی ال ۹۰ هم صحبت هایی مطرح شده و در دست بررسی است.

به گزارش نبض صنعت، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در رابطه با تولید مشترک ایران و روسیه در حوزه خودرو گفت: شرکت های ایرانی از چند ماه گذشته با شرکت روسی وارد مذاکره شدند و کار مشترک را شروع کردند. در نمایشگاهی که در هفته گذشته در مسکو برگزار شده، 50 شرکت ایرانی اعم ازخودرو ساز و قطعه ساز حضور پیدا کردند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه شرکت های روسی استقبال خوبی از کار مشترک با شرکت های ایرانی برای تامین قطعات برای خودروهای روسی داشتند. همچنین در رابطه با خودروی ال ۹۰ هم صحبت هایی مطرح شده و در دست بررسی است.

فاطمی امین با بیان این جمله که بعضی از قطعات ال ۹۰ را روس ها تامین می کنند خاطر نشان کرد: قطعات ال ۹۰ توسط ایران و روس تهیه و تامین می شود و اینها مکمل هم هستند و به عنوان یک پروژه روی آن فکر می شود تا بتوانیم در هر دو کشور نه خود ال ۹۰ را اما با یک تغییراتی از این ظرفیت ساخت قطعه استفاده کنیم و کاری مشترک انجام دهیم. این برای سایر خودرو ها هم اتفاق خواهد افتاد.

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که یکسال از حضور شما در وزارتخانه می گذرد چه اقدامات مفیدی را در این وزارت خانه به انجام رسانده اید؟ گفت: در وزارت صمت در یک سال گذشته چیزی که من را خوشحال میکند وانگیزه اصلی من است این است که ما توانستیم بخشی از سازوکارها را اصلاح کنیم و تغییر ریل بدهیم و یک تحول ایجاد کنیم بخشی از نتایج این تحول قابل مشاهده است و برخی هم وقتی که کار کامل شود نمایان خواهد شد.

بیشتر بخوانید : تمایل ایران و روسیه به تولید خودرو با پلتفرم‌ مشترک

وزیر صمت در پایان افزود: نکته اصلی این است که ما درگیر کارهای روزمره نبودیم و به سمت ایجاد یک تحول در وزارت صمت رفتیم تا حاشیه ها کمتر شود و انرژی ها در تولید متمرکز شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید