مشارکت انجمن‌ها در سیاستگذاری‌های وزارت صمت

0
وزارت صمت
معاون وزیر صمت درباره مشارکت دادن انجمن‌ها در سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها گفت: وزارت صمت با توجه به مأموریت‌هایی که برایش ترسیم شده، ذینفعان متعددی در دو حوزه کسب و کار‌ها و عموم مردم دارد.

به گزارش نبض صنعت، سیدمهدی نیازی اظهار داشت: قاعدتاً برای این که این حوزه سیاستگذاری و مدیریت شود، حضور انجمن‌ها و تشکل‌ها بعنوان نمایندگان بخش خصوصی و کسب و کار‌ها یک امر حیاتی و جدی است یعنی وزارت صمت بدون حضور این نهاد‌ها قطعاً نمی‌تواند آن خدمت رسانی مطلوب به بخش‌های مرتبط را انجام دهد.

نیازی افزود: در دولت جدید نقش این موضوع در وزارت صنعت، معدن و تجارت یک مقداری پررنگ‌تر می‌شود از این حیث که ما اصلاح ساختاری انجام دادیم و نقش فعالیت‌های تخصصی در ساختار وزارتخانه را پررنگ کردیم.

معاون وزیر صمت گفت: ما قبلاً در ساختار وزارتخانه شش الی هفت دفتر تخصصی در حوزه رشته‌های فعالیتی داشتیم که این دفاتر به ۲۰۳ دفتر توسعه پیدا کرده و گستره بسیاری از فعالیت‌ها را با عمق بیشتری دنبال می‌کند.

نیازی افزود: در پنج لایه برنامه ریزی‌های متعددی را در وزارتخانه از سال گذشته انجام دادیم و پروژه‌ها را مبتنی بر این پنج لایه برنامه تعریف کردیم.

معاون وزیر صمت گفت: نقش انجمن‌ها و تشکلات در تمام این پنج لایه پررنگ و عملیاتی است و ما به شدت استقبال می‌کنیم و تاکید و درخواستمان از انجمن‌ها و تشکل‌ها همیشه این بوده که در تمام سطوح برنامه ریزی، اجرا، نظارت و حتی سیاستگذاری همیشه در کنار ما باشند، چون زبان پویای بخش خصوصی، کسب و کار‌ها و مردم هستند.

نیازی افزود: در حوزه عملیات این دوستان حضور دارند و اگر این‌ها کنار ما نباشند قطعاً در حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی دچار خطا می‌شویم و از این باب جلساتی را در سطوح مختلف در وزارتخانه چه استانی و چه ستادی با انجمن‌ها و تشکل‌ها داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارتباطات خوبی را با اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون برقرار کردیم و اکنون بعنوان نمایندگان و پارلمان‌های بخش خصوصی این دوستان در جلسات سیاستگذاری‌های ما عموماً شرکت دارند و از نظراتشان استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید