۱۵۰۰ کارگاه‌ کوچک در کشور تا پایان امسال ایجاد خواهد شد

0
صنایع کوچک
معاون وزیر صمت گفت: ۱۵۰۰ کارگاه‌ کوچک در کشور تا پایان امسال ایجاد تا زمینه استقرار شرکت‌های دانش بنیان و صاحب فناوری فراهم شود.

به گزارش نبض صنعت، علی رسولیان با بیان اینکه براساس مسئولیتی که داریم ۹ منطقه ویژه اقتصادی را مدیریت می‌کنیم که دو منطقه در لرستان واقع شده است، افزود: یکی از مناطق ویژه اقتصادی بروجرد بوده که امروز کلنگ زنی شد.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: امسال وزارت صمت بسته ویژه‌ای را با کمک دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه عمق دانش بنگاه‌های تولیدی مصوب کرد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مزایای خوبی در این راستا در نظر گرفته شده است، بیان کرد: بیش از ۴۰ شهرک فناوری را با مصوبه دولت شروع کردیم ومکان‌یابی آنان آغاز شده و در سطح کشور ایجاد خواهیم کرد.

رسولیان با بیان اینکه یکی از این شهرک‌های فناوری را در لرستان ایجاد خواهیم کرد، گفت: مزایایی همچون واگذاری زمین در شهرک‌ها و مناطق ویژه اقتصادی، کمک‌های مالی و بازاریابی و حضور در نمایشگاه‌های کشور و بین‌الملی و برندسازی و … برای تقویت این شهرک‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: حمایت ویژه را از ۸۵ بنگاه‌های کوچک و متوسط در سازمان صنایع کوچک داریم و خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان هم در لرستان و هم در استان‌های بزرگ صنعتی کشور در حال رشد هستند.

بیشتر بخوانید : ضرورت تدوین راهبرد توسعه صنعتی با نگاه به صنایع کوچک

معاون وزیر صمت با بیان اینکه از برخی شرکت‌هایی که قابلیت دانش‌بنیان شدن را دارند حمایت می‌کنیم، افزود: در این مسیر سال گذشته بیش از ۱۰۰ شرکت توانستند دانش‌بنیان شوند که امید می‌رود این بسته را تا پایان سال به سرانجام برسانیم.

رسولیان اضافه کرد: یکی از اقداماتی را که اخیرا شروع کردیم ایجاد کارگاه‌های کوچک است. از ابتدای امسال برای بنگاه‌های کوچک و متوسط و با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ۴۰۰ کارگاه احداث شده است.

وی افزود: برنامه این است که ۱۵۰۰ کارگاه‌ کوچک را در کشور تا پایان امسال ایجاد تا زمینه استقرار شرکت‌های دانش بنیان و صاحب فناوری فراهم شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید