آغاز برنامه تحول ساپکو برای ارتقاء توانمندی های دیجیتال زنجیره تامین

0
در چهارمین جلسه کمیته عالی طرح تحول دیجیتال ساپکو، ارتقاء و توانمندسازی تامین کنندگان در حوزه فناوری اطلاعات و همسو شدن با سیرتحول خودروسازان دنیا، با تصویب پروژه ارزیابی و ارتقای سطح بلوغ دیجیتال زنجیره تامین آغاز شد.

به گزارش نبض صنعت، هدف از اکوسیستم زنجیره تامین دیجیتال تحویل محصول مناسب در اسرع وقت به دست مشتری است. این کار باید به صورت پاسخگو و قابل اعتماد انجام شود. در حالی که کارایی را افزایش داده و هزینه ها را از طریق اتوماسیون کاهش می دهد، تامین کنندگان، تولید، تدارکات، انبارداری و مشتریان را به طور یکپارچه به هم متصل و از طریق یک مرکز فرماندهی هدایت می کند.

با این سطح از یکپارچگی، سیگنال‌هایی که رویدادها در زنجیره تامین ایجاد می‌کنند می‌توانند از هر نقطه‌ای در شبکه منتشر شوند و همه را در مورد مسائلی که بر عرضه یا تقاضا تأثیر می‌گذارند، مانند کمبود مواد خام، قطعات، کالاهای نهایی یا قطعات یدکی هشدار دهند.

در دنیایی که در آن تولید سفارشی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک هنجار است و مشتریان هر چه بیشتر خواستار می شوند، زنجیره تامین کاملاً پاسخگو یک مزیت رقابتی بزرگ است و به سرعت تبدیل به یک امر ضروری می شود.

این پروژه که در قالب یک برنامه سه ساله تدوین شده شامل اقدامات برنامه ریزی شده زیر است:

طراحی مدل بلوغ دیجیتال و تدوین چک لیست ارزیابی باتوجه به شرایط جاری زنجیره تامین و هدف نهایی

برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی باهدف آشنایی بیشتر تامین کنندگان با طرح تحول دیجیتال ساپکو

ارزیابی سطح بلوغ تامین کنندگان زنجیره تامین

تدوین طرح های توسعه فناوری های دیجیتال در زنجیره تامین

توامندسازی، پایش مستمر و یکپارچه سازی راهکارها

تامین کنندگان زنجیره تامین می تواند با اتخاد رویکردی مناسب از قابلیت ها و توانایی های ساپکو در طی کردن مسیر تحول دیجیتال استفاده کرده و محیط کسب و کار خود را درمقابل تحول های جاری و در پیشرو که اجتناب ناپذیر است، توانمند سازند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید