۶ عامل مهم رکود واحد‌های صنعتی و معدنی

0
آرمان خالقی
قائم مقام دبیرکل خانه صمت با تشریح ۶ عامل بزرگ راکد ماندن بسیاری از واحد‌های صنعتی و معدنی در کشور، گفت: صرفا با تزریق پول و تسهیلات نمی‌توان به رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی در کشور پرداخت.

به گزارش نبض صنعت، آرمان خالقی فرسودگی ماشین‌آلات و خطوط تولید را از دلایل مهم راکد ماندن بسیاری از واحد‌های صنعتی و معدنی عنوان و اظهار کرد: تامین نقدینگی، فرسودگی ماشین‌آلات، رکود در بازار و نداشتن بازار برای محصولات، دشواری تامین مواد اولیه، مشکلات ناشی از تحریم‌ها، مشکلات درون‌بنگاهی از عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در کشور است.

خالقی با تاکید بر اینکه فقط با تزریق پول و تسهیلات نمی‌توان به رفع مشکلات این واحد‌ها پرداخت، گفت: معتقدیم باید همه مشکلات این واحد‌ها با هم و در کنار هم دیده شود و یک مطالعه فنی – اقتصادی روی پروژه‌های راکد و نقاط ضعف و قوت آن‌ها انجام داد تا به صورت پایدار و مستمر در بازار حضور یابند.

بیشتر بخوانید: تعطیلی ۳۰ تا ۴۰ درصدی بنگاه‌های صنعتی پروانه‌دار

قائم مقام دبیرکل خانه صمت ایران با اشاره به اینکه نهضت فعال کردن واحد‌های راکد قاعده‌ای دارد، گفت: عارضه‌یابی دلایل رکود این واحد‌ها در دستور کار است. تیم‌های عارضه‌یابی، مسائل و مشکلات واحد‌های راکد و غیرفعال را به صورت کامل در نظر می‌گیرد و نسخه جامعی برای رفع مشکلاتشان می‌پیچند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید