آینده ارزهای دیجیتال

0
در کشور ما اهمیت ارزهای دیجیتال خیلی پایین بوده و اگر خبرگزاری ها و الخصوص رسانه ی ملی را نگاه کنید در کشور ما اکثر خبرها در خصوص ارزهای دیجیتال مربوط به کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال می باشد.

به گزارش نبض صنعت، مهدی فتحی مرادلو با اشاره به آینده ارزهای دیجیتال اظهار کرد: شاید چند دهه پیش هنگامی که افراد در خصوص جابه جایی میلیاردها پول در یک کارت بانکی و یا این که در آینده نزدیک می توانند از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک خدمات بانکی را بدون نیاز به کارمند بانک انجام دهند، بحث میکردند؛ برای ما گنگ بود. عملا همین امر در خصوص ارزهای دیجیتال و این که جهان امروزی به سمت متاورس حرکت می کند، صادق است؛ متأسفانه در کشور ما اهمیت ارزهای دیجیتال خیلی پایین بوده و اگر خبرگزاری ها و الخصوص رسانه ی ملی را نگاه کنید در کشور ما اکثر خبرها در خصوص ارزهای دیجیتال مربوط به کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال می باشد.

این مدرس بازار سرمایه ادامه داد: امروزه در جهانی زندگی میکنیم که تا ۳۰ سال آینده بیش از ۵۰ درصد شغل های فعلی را نخواهیم داشت، این امر مبین تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزی می باشد. به طوری که می توان نتیجه گرفت که این تغییرات در تبادل کالا و خدمات جایگزینی برای پول فعلی نیز اتفاق خوهد افتاد.

فتحی با اشاره رشد و شتاب علم در عرصه کنونی، ادامه داد: فعالین حوزه اقتصادی کشور ما نیز نباید از این رشد و اهمیت آن غافل شوند، بایستی از فرصت ها به نحو احسن استفاده و زیر ساخت های لازم برای معاملات ارزهای دیجیتیال در کشور ایجاد گردد.

به گفته وی نیاز است با ایجاد زیر ساخت های قانونی از کلاهبرداری و دزدیده شدن سرمایه جلوگیری و از ظرفیت موجود نهایت استفاده را خواهیم کرد.

وی بیان کرد: عدم آگاهی و جبهه گیری در مقابل این موضع باعث سردرگمی علاقمندان خواهد شد. هم چنین نداشتن علم کافی در مورد بازار های مالی باعث می شود افراد معاملات هیجانی انجام دهند که نتیجه آن از دست دادن سرمایه می باشد و تحلیل صحیح بازار های جهانی ارزهای دیجیتال باعث ارزآوری خواهد شد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: استقبال شرکت های بزرگی همچون تسلا، کوین بیس و… از ارزهای دیجیتال، نشان دهنده فرار دنیا از ارز فیزیکی می باشد.

وی یادآور شد: ارزها در آینده ای نزدیک تغییراتی خواهند داشت که با قابلیت متفاوت از امروز ایفای نقش می کنند که میان پول های مختلف رقابتی شکل خواهد گرفت. چرا که ریسک ارزهای دیجیتال بر کسی پوشیده نیست.

فتحی اضافه کرد: همان طوری که پنج ماه قبل در عرض چند روز ارز لونا به کمتر از یک میلیونم رسید برای سایر ارزهای دیجیتال نیز با شدت های متفاوت همین ریسک وجود دارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید