رشد ۲۲ درصدی تولید خودرو و قطعات

0
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت خودرو و قطعات در نیمه امسال به رکورد رشد ۲۱.۹ درصدی رسید.

به گزارش نبض صنعت, امید قالیباف گفت: بالاترین نرخ رشد در بین بخش‌های مختلف اقتصاد در ۶ ماهه امسال به بخش خودرو و قطعات با حدود ۲۲ درصد رشد تعلق دارد و بعد از آن ماشین آلات و تجهیزات با ۱۶.۲ درصد رشد در رتبه دوم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در مورد صنعت خودرو و قطعات رشد شهریور امسال نسبت به مرداد (ماه قبل) ۱۱.۵ درصد بود که نشان می دهد تولید خودرو در مسیر درست و افزایشی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: خودروی ناقص دیگر در کشور تولید نمی‌شود

سخنگوی وزارت صمت افزود: شرکت‌های صنعتی بورسی در اخر شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد رشد مثبت داشتند که رشد ۵.۱ درصدی ۳ ماهه در گزارش مرکز آمار را تایید می کند.

مشاور وزیر صمت گفت: گروه فلزات اساسی نیز در آخر شهریور امسال نسبت به سال قبل ۹.۴ درصد رشد داشت که این رشد نسبت به ماه قبل (مرداد) ۱۱ درصد محاسبه شده است.

بیشتر بخوانید: الزام تولیدکنندگان به داخلی سازی ۹۰ درصدی قطعات خودرو

قالیباف با اشاره به اینکه رشد بالای صنعتی عمدتا در صنایع بزرگ اتفاق افتاده است، افزود: صنایع کوچک و متوسط در نیمه ۱۴۰۱ رشد ۱.۹ درصدی داشتند که نسبت به رشد ۶ درصدی صنایع بزرگ کمتر است.

وی در مورد شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی هم اضافه کرد: این شاخص در آخر شهریور امسال نسبت به سال قبل ۵۸.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که شرکت‌های صنعتی بورسی ۲۸۰ شرکت را شامل می‌شود که حدود ۵۰ درصد بخش صنعت را شامل می‌شوند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید