تامین ارز واردات خودرو مشکلی ندارد

0
واردات خودرو، تعرفه واردات خودرو
واردات خودرو، تعرفه واردات خودرو
سخنگوی صمت ضمن رد این موضوع که واردات خودرو فقط از چین انجام خواهد شد، گفت: بانک مرکزی در حال برنامه ریزی برای تأمین ارز واردات در یک فضای مثبت است.

به گزارش نبض صنعت، امید قالیباف  در مورد اینکه گفته می‌شود تأمین ارز واردات خودرو با مشکل مواجه شده است، اظهار کرد: واردات خودرو نیاز به یک میلیارد یورو ارز دارد و بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای تأمین آن در یک فضای مثبت است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: تأمین ارز واردات خودرو با مشکل مواجه نشده بلکه فرایند در دست انجام است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود فقط قرار است از چین خودرو وارد کشور شود، گفت: آزادسازی واردات خودرو در فضای مذاکرات هسته‌ای تصویب نشد بلکه این قانون بدون هیچ پیش فرضی و صرفاً برای تعادل بخشی به بازار تصویب شد.

قالیباف ادامه داد: تصویب این قانون و واردات خودرو ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای نداشته و اینکه می‌گویند به دلیل به نتیجه نرسیدن برجام فقط قرار است از چین خودرو وارد کنیم به هیچ وجه صحت ندارد.

سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد: در زمان تصویب این قانون، فرض بر این نبود که برجام تصویب بشود یا نشود و آزادسازی واردات خودرو در یک فضایی بدون هیچ پیش فرضی تصویب شد.

قالیباف گفت: اسامی شرکت‌های مجاز به واردات خودرو به زودی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی بیش از ۱۰ شرکت برای واردات خودرو

بیشتر بخوانید: واردات خودرو به این زودی‌ها بعید است

وی در مورد زمان واردات هم اظهار کرد: انفرایند واردات خودرو فقط در اختیار وزارت صمت نیست بلکه دستگاه‌های زیادی از جمله بانک مرکزی، گمرک، استاندارد و… نیز در این فرایند نقش دارند بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای واردات اعلام کرد اما می‌توان گفت که کارها در حال انجام است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید