بازار خودرو کشش افزایش قیمت ندارد

0
بازار خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازار خودرو کشش افزایش قیمت ندارد، گفت: خودروسازان با مدیریت صحیح، کیفی‌سازی محصول و انعقاد قرارداد با قطعه‌سازان متنوع و متعدد به سمت کاهش زیان انباشته حرکت کنند تا هزینه آنها کاهش یابد.

به گزارش نبض صنعت، حجت اله فیروزی با اشاره به ضرورت کاهش قیمت تمام شده خودرو، گفت: دو نکته اساسی در صنعت باید مدنظر قرار گیرد؛ نخست اینکه هر کارخانه‌ای به ویژه خودروسازی‌ها  باید قیمت تمام شده محصول تولیدی خود را کاهش دهند تا امکان رقابت در بازار را داشته باشند، دومین نکته‌ای که در این صنعت باید در دستور کار قرار گیرد، توجه به کیفیت است به گونه‌ای که خودروی باکیفیت و با قیمت مناسب  به بازار عرضه شود.

وی با بیان اینکه هر محصولی برای رقابت در بازار باید به دو شاخص قیمت و کیفیت توجه کند، افزود: هرچند سایر شاخص‌ها مانند خدمات پس از فروش نیز در جلب مشتری اثرگذار است اما خودروسازی‌ها باید علیرغم ارتقا کیفیت، قیمت تمام شده  خودروها را کاهش دهند تا خرید محصولاتشان جذابیت داشته باشد.

فیروزی درباره ادعای خودروسازان مبنی بر زیان‌ده بودن تولید خودرو، اضافه کرد: خودروسازان سال‌ها است که ادعا می‌کنند، تولید خودرو با قیمت‌های کنونی برای آنها زیان‌ده است، هرچند ممکن است اتفاقات و تصمیمات اخذ شده در سال‌های گذشته موجب زیان انباشته خودروسازان شده باشد اما  این زیان نباید از جیب مصرف‌کننده برداشته شوند.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت دنا، رانا، کوییک و پراید در بازار

وی با بیان اینکه خودروسازان نباید زیان انباشته خود را از جیب مردم جبران کنند، تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه کشش افزایش قیمت ندارد، حتی برخی خودروهایی که با قیمت پایه در بورس عرضه شدند، نیز مورد استقبال قرار نگرفتند و این موضوع بیانگر این است که بازار کشش قیمتی بالاتر از نرخ فعلی را ندارد. ممکن است افراد از روی الزام و اجبار خودروهایی را با قیمت بیش از ارزش واقعی خریداری کنند اما این خرید ناشی از اجبار یا قیمت‌های کاذب بازار است.

فیروزی ادامه داد: بهتر است خودروسازان با مدیریت صحیح، کیفی‌سازی محصول، انعقاد قرارداد با قطعه‌سازان متنوع و متعدد و … به سمت کاهش زیان انباشته حرکت کنند تا هزینه‌های بالاسری آن‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید