سازمان حمایت عملکرد مطلوبی در نظارت بر بازار ندارد

0
بازار لوازم خانگی
بازار لوازم خانگی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها طی ماه‌های گذشته محدود به کالاهای اساسی نیست و شامل سایر کالاها نیز شده است، گفت: مسئول سازمان حمایت از مصرف‌کننده در ماه‌های اخیر چندین بار تغییر کرده و این امر موجب شده که عملکرد این سازمان در ساماندهی بازار مطلوب نباشد.

به گزارش نبض صنعت، مجتبی رضاخواه با اشاره به گرانی کالاها در بازار، گفت: براساس قانون بودجه امسال، کالاهای اساسی باید با نرخ شهریور 1401 به دست مصرف‌کنندگان برسد و اگر قیمت این کالاها تغییر کرد، زیانِ رفاه مردم جبران شود؛ هرچند دولت درصدد جبران تلاطم‌های چند ماه اخیر بازار با پرداخت یارانه بود اما ازآنجاکه قیمت‌ها نسبت به ابتدای سال تغییر کرده از دولت انتظار می‌رود که دو راهکار در پیش گیرد؛ نخست آنکه با تشدید نظارت‌ها از نابسامانی بازار جلوگیری کند.

رضاخواه افزود: دومین راهکار دولت برای جبران افزایش نرخ ها، در صورتی که رشد بهای کالاها براساس پارامترهای اقتصادی باشد جبران این تغییر قیمت‌ها است.

وی اضافه کرد: دولت باید از طریق سازوکار نظارتی قیمت‌ها را کنترل کند یا افزایش قیمت کالاها را جبران کند.

وی درباره نقش وزارت صمت در نابسامانی بازار، ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان متولی اصلی ساماندهی بازار است؛ افزایش قیمت کالاها طی ماه‌های گذشته مختص کالاهای اساسی نیست و برای برخی کالاها مانند شوینده‌ها نیز رخ داده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نقش وزیر صمت در نظارت بر عملکرد سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: وزیر صمت باید نقش این سازمان را جدی‌تر پیگیری کند، متاسفانه مسئول سازمان حمایت از مصرف‌کننده در ماه‌های اخیر چندین بار تغییر کرده و عملکرد این سازمان مطلوب نبوده و وزیر صمت باید این موضوع را کنترل کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید