باران و برف ۴ روزه در ۱۷ استان

0
سازمان هواشناسی با هشدار ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران و برف در ۱۷ استان و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و خسارت به صنعت کشاورزی خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بخش هایی از گیلان و شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی شده و در سایر مناطق کشور جو نسبتاً پایداری حاکم است.

فردا در مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، رگبار، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

جمعه سامانه بارشی در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و استان‌های ساحلی فعال است.

شنبه هفته آینده علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش‌‌ها ادامه خواهد داشت و در این روز شدت بارش‌ها برای استان‌های گیلان و مازندران است. یکشنبه آینده با تضعیف سامانه بارشی در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر،‌ ارتفاعات البرز و شمال شرق ابرناکی و بارش پراکنده روی می‌دهد.

توصیف سامانه اول: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: پنجشنبه 1401/08/05

زمان پایان: شنبه 1401/08/07

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، در ارتفاعات احتمال بارش برف، وزش باد شدید موقتی در نقاط مستعد همراه با خیزش و نفوذ گردوخاک، کاهش نسبی دما و احتمال رخداد مه

منطقه اثر:

پنجشنبه 1401/08/05: گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران.

جمعه 1401/08/06: اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، زنجان، خراسان شمالی، همدان، شمال مرکزی، قزوین، البرز، شمل قم، تهران و ارتفاعات سمنان.

شنبه 1401/08/07: آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده.

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: چهارشنبه 1401/08/04

زمان پایان: شنبه 1401/08/07

نوع مخاطره: وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/08/04: جنوب شرق خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، نوار شرقی خراسان جنوبی، البرز و جنوب تهران.

پنج‌شنبه 1401/08/05: اردبیل، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، همدان، کرمانشاه، غرب اصفهان، مرکزی و لرستان.

جمعه 1401/08/06: همدان، کرمانشاه، مرکزی، غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، جنوب کردستان و شرق تهران.

شنبه 1401/08/07: همدان، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شمال فارس، شرق سمنان و شرق تهران.

اثر مخاطره: احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز بویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید