تسهیلات ۳۰۰ میلیونی خرید تراکتور برای ۳ هزار نفر

0
قیمت تراکتور
سخنگوی وزارت صمت گفت: ۳ هزار فقره تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی جهت خرید تراکتور اختصاص می یابد.

به گزارش نبض صنعت، امید قالیباف اظهار داشت؛ سود این تسهیلات 4 درصد و مدت بازپرداخت 7 ساله خواهد بود و بر اساس توافق نامه ای که هفته اینده آمضا می شود، سقف 1000 میلیارد تومانی برای این تسهیلات در نظر گرفته می شود.

مشاور وزیر صمت همچنین از رشد 50 درصدی تولید تراکتور در 6 ماهه امسال خبر داد و گفت؛ تولید تراکتور در 6 ماهه 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشت بطوریکه از 9750 دستگاه به 14625 دستگاه تراکتور رسید.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت صادرات تراکتور نیز 89 درصد رشد کرده است گفت؛ در نیمه اول امسال 943 دستگاه تراکتور صادر شده است که هدفگذاری انجام شده 4600 دستگاه تا پایان سال است.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار آزاد تراکتور در حال حذف شدن است گفت؛ افزایش تولید تراکتور اختلاف قیمت کارخانه با بازار را بشدت کاهش داد بطوریکه قیمت تراکتور 399 که در فروردین امسال در بازار ازاد 750 میلیون تومان بود اکنون به 640 میلیون تومان رسیده است (که نسبت به قیمت 500 میلیون تومانی کارخانه بالاتر است که عمدتا به خواب پول در مدت زمان تحویل بر می گردد) و در برخی مدل ها حتی رشد منفی قیمت هم دیده می‌شود.

قالیباف گفت: نیاز سالانه تراکتور 20 هزار دستگاه است و در سال 1401، 35 هزار تراکتور تولید خواهد شد و این رشد تولید هم باعث حذف تقاضای سرمایه ای و بازار آزاد و هم باعث افزایش صادرات خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید