چه کسانی می‌‌توانند خودرو وارد کنند؟

0
وزیر صمت
وزیر صمت
وزیر صمت گفت: تمامی کسانی که علاقمند به واردات خودرو هستند می‌توانند درخواست دهند و وارد فرآیند شوند.

به گزارش نبض صنعت، سید رضا فاطمی امین درباره واردات خودرو و نگرانی‌ها درخصوص انحصاری که ممکن است در این زمینه به وجود بیاید و آئین‌نامه وزارت صمت در این مورد، گفت: آئین‌نامه واردات خودرو منتشر شده است.

وی گفت: تمامی کسانی که علاقمند به واردات خودرو هستند می‌توانند درخواست دهند و وارد فرآیند شوند.

فاطمی امین درباره این‌که آیا استیضاحش با توجه به تغییری که در تاریخش رخ داده منتفی است یا خیر گفت: خیر، برگزاری جلسه استیضاح منتفی نیست، روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و امیدواریم نمایندگان از پاسخ‌هایی که ما می‌دهیم قانع شوند.

وی درخصوص این که آیا بحث سهم‌خواهی برخی از نمایندگان از وزرات صمت در مسئله استیضاح مطرح است، بیان کرد: حالا آن‌ها را کنار بگذاریم.

فاطمی امین درباره واردات خودرو و نگرانی‌ها در خصوص انحصاری که ممکن است در این زمینه به وجود بیاید و آئین‌نامه وزارت صمت در این مورد، گفت: آئین‌نامه واردات خودرو منتشر شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انحصار در مورد واردات خودرو از ابتدا هم منتفی بوده است، ادامه داد: حال چرا ما نگران انحصار در بازار خودرو هستیم؟ به این دلیل که می‌ترسیم به یک عده سود زیادی برسد، بنابراین چنین مسئله‌ای به طور کلی منتفی است.

بیشتر بخوانید: اسامی ۹ خودروی جدید داخلی اعلام شد

بیشتر بخوانید: واردات خودرو رسما کلید خورد

وی ادامه داد: از سوی دیگر هم آئین‌نامه مشخص است و می‌گوید خودروهایی که عرضه می‌شوند باید در بورس کالا عرضه شوند؛ یک سود مشخصی را در این مورد ما در نظر می‌گیریم اگر از آن سودی که پیش‌بینی شده رقم سود برای وارد کننده بیشتر شود مابقی در قالب سود بازرگانی به دولت بازمی‌گردد، این‌گونه در واقع هیچ رانت ویژه‌ای در واردات خودرو نیست.

وی تاکید کرد: تمامی کسانی که علاقمند به واردات خودرو هستند می‌توانند درخواست دهند و وارد فرآیند شوند یعنی هیچ سود ویژه‌ای در واردات نیست و هیچ محدودیتی به جز محدودیت فنی در درخواست «واردات خودرو» نیست پس رانتی ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید