صادرات ایران به ترکیه با رشد ۴۳ درصدی ۲.۶ میلیارد دلار شد

0
صادرات ایران به ترکیه در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد قابل توجه ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۲.۶ میلیارد دلار رسید.

به گزارش نبض صنعت، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در 9 ماهه نخست سال جاری میلادی رشد 26 درصدی داشته و به چهار میلیارد و 809 میلیون دلار رسیده است. مبادلات تجاری دو کشور در مدت مشابه سال قبل سه‌میلیارد و 799 میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر 2022 با رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 2 میلیارد و 213 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال قبل یک میلیارد و 990 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در 9 ماهه نخست امسال نیز رشد قابل توجه 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 2 میلیارد و 596 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل یک میلیارد و 809 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

بیشتر بخوانید : رشد ۴۹ درصدی صادرات ایران به ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی

تراز تجاری دو کشور در 9 ماهه سال جاری میلادی به میزان 383 میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) نیز در گزارشی از صادرات بیش از هفت میلیارد مترمکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه در ماه های ژانویه تا سپتامبر 2022 خبر داده است.

بر اساس این گزارش ایران در 9 ماهه سال جاری میلادی هفت میلیارد و 80 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. ایران در مدت مشابه سال قبل هفت میلیارد و 390 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید