۳۲۰ مصوبه و بخشنامه فسادزا ابطال شدند

0
وزیر صمت
وزیر صنعت  از ابطال ۳۲۰ مصوبه، بخشنامه و دستورالعمل بعضاً متناقض حوزه معدن خبر داد و گفت: برخی از این مصوبات و بخشنامه‌ها می‌توانستند منشا رانت و فساد باشند.

به گزارش نبض صنعت، سید رضا فاطمی امین امروز در مراسم رونمایی از طرح تحول زمین‌شناسی استان خراسان جنوبی در محل وزارت صمت از ابطال 320 مصوبه، بخشنامه و دستورالعمل بعضاً متناقض حوزه معدن خبر داد و گفت: برخی از این مصوبات و بخشنامه‌ها می‌توانستند منشا رانت و فساد باشند.

وی افزود: همه این مصوبات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها اکنون به یک دستورالعمل 80 صفحه‌ای تبدیل شده است.

وزیر صنعت با اشاره به طرح تحول زمین‌شناسی استان خراسان جنوبی، گفت: مرحله شناسایی و پی‌جویی معدنی، مرحله بسیار پرمخاطره‌ای است که بخش خصوصی توان ورود و سرمایه‌گذاری در آن را ندارد.

فاطمی امین بیان داشت: به همین دلیل حاکمیت به این موضوع وارد می‌شود و علاوه بر آن زمانی که این محدوده‌ها به مزایده گذاشته می‌شود، اگر ندانیم چه در اختیار داریم قیمت‌هایی که ارائه می‌شوند نیز واقعی نیستند.

وزیر صمت ادامه داد: در طرح تحول زمین‌شناسی که از استان خراسان جنوبی آغاز شده، ذخایر بسیار ارزشمندی از سنگ‌آهن، مس، کروم و غیره کشف شده و به‌ویژه در زمینه سنگ‌آهن دغدغه‌های موجود بر کمبود آنها رفع خواهد شد؛ در حالی که پیش از این عنوان می‌شد در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط برای 15 سال دیگر سنگ‌آهن در کشور موجود است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید