مضرات بی ثباتی مدیریت در بخش صنعت بیشتر از منافع تغییرات است

0
عضو هیات امناء مجمع نخبگان ایران گفت: در چند سال گذشته تغییرات مکرر مدیریتی یکی از مشکلات و چالش‌های جدی وزارت صمت بوده است.

به گزارش نبض صنعت، دکتر سید محمد موسوی با اشاره به دستاوردهای وزارت صمت در یک سال گذشته اظهار داشت: یکی از الزامات موفقیت در اجرایی کردن برنامه‌ها در میان‌مدت و بلندمدت، ثبات مدیریتی است.

موسوی گفت: بی ثباتی مدیریتی در چند سال گذشته لطمه ای جدی علی‌الخصوص به بخش تولید وارد کرده است، لذا از نگاه منافع ملی و توسعه‌ای، ثبات مدیریت در این شرایط، بسیار حائز اهمیت است.

عضو هیات امناء مجمع نخبگان ایران افزود: اگرچه انتظارات ما با توجه به توانایی‌ها و سوابق ایشان به عنوان فردی آشنا به بخش صنعت، فراتر بود ولی امیدواریم با تغییر اولویت برخی اقدامات اصلاحی و نیز استفاده مضاعف از ظرفیت‌های نخبگان در انتصابات، روند بهبود در وزارت صنعت شتاب بیشتری بگیرد.

وی افزود: استفاده از نیروهای جوان نخبه یکی از مطالبات جامعه علمی و نخبگانی از ایشان است که همواره مورد تأکید ما بوده و باید محقق شود.

مدیر کل سابق مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از نقاط قوت وزیر صمت را استفاده از نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها در امور برنامه‌ریزی وزارت صمت دانست و گفت: اعتماد به بخش خصوصی و نظرخواهی از آنان در برنامه‌های راهبردی وزارت صمت مصداقی از تحقق گفتمان مردمی‌سازی دولت بوده و تداوم این مسیر مورد تاکید است.

موسوی ادامه داد: امید است نمایندگان مجلس با توجه به شرایط خاص کشور و نیز توفیقات ایشان و در نظر گرفتن موانع و کاستی‌هایی که ایشان با آن مواجه بوده، فرصت بیشتری به دکتر فاطمی امین بدهند تا بتواند برنامه‌ها و موضوعاتی که از ابتدای دولت شروع کرده را ادامه دهند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید