امضای تفاهم نامه همکاری فناورانه ساپکو و مگفا

0
در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با رویکرد استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه فناوری نانو‌ و پاسخ به نیازهای صنعت خودرو، تفاهم نامه همکاری مشترک فناورانه شرکت ساپکو و مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) امضا شد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از اداره اطلاع‌رسانی ساپکو، هدف از امضای این تفاهم نامه که با حضور سید محمد موسوی، معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت و مدیران عامل شرکت های ساپکو و مگفا صورت گرفت، بهره‌مندی از ظرفیت شرکت مگفا در مسیر پاسخ‌گویی به نیازهای فناورانه شبکه تامین شرکت ساپکو عنوان شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای این تفاهم نامه، از برنامه این وزارتخانه برای برپایی نمایشگاه‌ها و زمینه‌سازی به هم‌رسانی نیازها و توانمندی‌های کسب و کارها خبر داد.

موسوی در بازدید از غرفه ساپکو در نمایشگاه قطعات و آشنایی با توانمندی‌های خودکفایی قطعات ارزبر در حوزه صنعت خودرو اظهار کرد: اقدامات ساپکو در سالی که به تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین نام‌گذاری شده، در راستای احصای نیازهای فناورانه و تجهیزات مورد نیاز صنعت خودرو که ارزبری زیادی دارند، زمینه ساز تعامل موثر شرکت‌های دانش بنیان و صنعت خودرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اقدامات مثبت ساپکو‌ در مبارزه با قطعات قاچاق

معاون وزیر صمت ضمن دعوت از تمامی شرکت های دانش بنیان و فن‌بازارها برای حضور در نمایشگاه‌ها و تعامل با صنعت خودرو، امضای تفاهم نامه همکاری فناورانه ساپکو‌ و مگفا را از مصادیق بارز این دست همکاری ها معرفی کرد.

گفتنی است، تفاهم نامه فناورانه شرکت ساپکو و مگفا با هدف زمینه سازی طراحی و ایجاد نرم افزارهای هوشمند، خطوط تولید و‌ مونتاژ  و ایجاد و توسعه سامانه هوشمند مدیریت شبکه تامین، فروش و نگه‌داری امضا شد.

ارایه راهکارهای جامع هوشمندسازی خطوط تولید، مونتاژ و لجستیک مبتنی بر اینترنت اشیا و تجهیزات مبتنی بر دوقلوی دیجیتال از جمله اهدافی است که در قالب این تفاهم نامه دنبال خواهد شد.

شایان ذکر است، شرکت ساپکو به عنوان رهبر شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو، ارایه راهکارهای مبتنی بر تحلیل کلان داده ها، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را در این تفاهم نامه هدف‌گذاری کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید