استاندارد تایید نکند شماره گذاری خودرو انجام نمی‌شود

0
شماره گذاری خودرو
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تا زمانی که این سازمان تاییدیه استاندارد ندهد شماره گذاری خودرو اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش نبض صنعت، محمد رضا درگاهی گفت: تقریبا بیش از ۸۰ سال است که در کشور ما استاندارد سازی شروع شده است.

او گفت:طی جلسه‌ای با کل مدیران خودروسازی کشور در آنجا یک ۱۵ ماده‌ای را تعهد گرفتیم، همه هم امضا کردند. باید نسبت به این ۱۵ ماده شروع کنند بخشی از آن‌ها عملیاتی شده مثلا یک نمونه اش این است که اگر در سانحه ای اتفاقی در حوزه خودرو برای خودرو بیفتد، اگر ناشی از عدم رعایت استاندارد باشد آن فردی که آسیب دیده می‌تواند در مراجع قضایی شکایت کند و ما هم بعنوان مدعی العموم از او حمایت می‌کنیم. خودروساز باید شخص مدیرعامل خودروسازی ضرر و زیان آن فرد را که ناشی از این حوزه بوده را پرداخت کند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خودروسازی خیلی از کشور‌های دیگر دنیا با ما شروع کردند آن‌ها الان در بازار‌ها کجا رسیدند. ماه گذشته ۵ خودرو تیبا،تیبا۲ ساینا،پژو،سمند را توقف تولید دادیم در حالی که در گذشته خیلی مقاومت در همین حوزه وجود داشت این عزم سازمان ملی استاندارد و ریاست جمهور روی کیفیت و فرمایش مقام معظم رهبری بود. روی بحث توجه به حوزه کیفیت همه این‌ها بعنوان اسناد بالادستی است که ما به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید : دستور رئیس‌جمهور برای عدم شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت

درگاهی گفت: تا سازمان ملی استاندارد تاییدیه ندهد شماره گذاری خودرو اتفاق نمی‌افتد همکاران ما در پلیس راهور با تایید ما این شماره گذاری را به خودرو می‌دهند. قبلا این سی او پی و یا تاییدیه‌هایی که ما می‌دادیم یک ساله یا دو ساله بود الان این را یک ماهه کردیم یعنی ماه به ماه چک می‌کنیم خیلی برای خود ما هم سخت است، چون هر ماه باید شرکت‌های بازرسی که در خودروساز‌ها مستقر هستند گزارشاتشان را به ما بدهند و همکاران ما به صورت جدی موضوع را پیگیری کنند و اگر نقصی وجود داشته باشد شماره گذاری را متوقف کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید