مرغ سایز روانه بازار می‌شود

0
وزارت جهاد کشاورزی مصمم است با همکاری تشکل‌های صنفی، عرضه مرغ سایز در راستای سیاست ارتقای سلامت محصولات در بازار افزایش پیدا کند.

به گزارش نبض صنعت، معاون امور تولیدات دامی وزارتخانه با بیان این مطلب گفت: هر چقدر دوره پرورش پرنده در واحدهای مرغداری کوتاه‌تر باشد، دارو و واکسن کمتری مصرف می‌کند و از این رو مرغ سایز، محصولی است که سلامتی آن حفظ شده است.

حسین دماوندی‌نژاد افزود: دوره پرورش مرغ سایز از دید ما ۳۸ تا ۴۲ روز است و سپس به کشتارگاه منتقل می‌شود.

وی اظهار داشت: پرنده پیش از آن که درگیر بیماری شود و یا چربی زیادی بگیرد و کیفیت لاشه برای مصرف پایین بیاید باید کشتار شود.

دماوندی‌نژاد کاهش هزینه تولید، افزایش کیفیت لاشه پرنده به علت مصرف کمتر دارو و بازارپسندی بالاتر را از مزیت‌های تولید مرغ سایز برشمرد.

وی ادامه داد: ما به طور جدی پیگیری می‌کنیم که از طریق تشکل‌های صنفی، پرورش دهندگان مرغ ترغیب شوند که هرچه بیشتر مرغ سایز را روانه بازار کنند.

این مقام مسوول گفت: در مورد مصرف مرغ سایز اقدامات ترویجی آغاز شده و به ویژه این موضوع را از طریق مراجعی همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری می‌کنیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: از آنجایی که مرغ‌های قطعه‌بندی شده در بازار رواج پیدا کرده، ترویج مصرف مرغ سایز کمی سخت است، اما تلاش ما برای ترویج مصرف مرغ سایز در جامعه مصرف کننده ادامه دارد.

بیشتر بخوانید : توزیع روزانه ۵۰ تن مرغ منجمد در تهران

وی در همین حال تصریح کرد: افزایش تولید و عرضه مرغ سایز به میزان تقاضا در بازار بستگی دارد.

دماوندی‌نژاد خاطرنشان ساخت: از سال‌ها پیش بحث مرغ سایز، مرغ سالم و عاری از آنتی‌بیوتیک جزو دغدغه‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده و پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی برای آن تهیه شده است.

وی گفت: تولید و مصرف مرغ سایز یک فرآیند بلندمدت است و رسانه‌های ملی باید در این زمینه کمک کنند تا اطلاع‌رسانی درباره سلامتی مرغ سایز به مردم به عنوان مخاطبان اصلی صورت گیرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید