رشد ۴۰۰ درصدی تیراژ تولید ایران خودرو دیزل طی دو سال

0
مقایسه تیراژ تولید ایران خودرو دیزل طی شش ماهه منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۱ نسبت مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۹ بیانگر رشد ۴۰۰ درصدی تولید محصولات این شرکت و توقف تولید خودروهای ناقص است.

به گزارش نبض صنعت به نقل از ایکوپرس، بررسی روند افزایش تیراژ تولید در شرکت ایران خودرو دیزل و پنج شرکت زیرمجموعه آن طی بازه زمانی شش ماهه نخست سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ بیانگر رشدی تا ۵۰۰ درصد تیراژ تولید در این شرکت‌هاست.

جواد توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به محورهای هشت‌گانه برنامه‌های این شرکت برای خروج از زیان انباشته و حرکت به سمت سودآوری با توقف تولید خودروهای ناقص، گفت: آمارها نشان می‌دهد که تیراژ تولید محصولات ایران‌خودرو دیزل طی شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته در حالی به میزان۲۲۰ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۴۰۰ درصد رشد داشته است که این شرکت موفق شده در شش ماهه نخست امسال رکورد تولید سال گذشته خود را بکشند.

توسلی مهر با اشاره به روند تولید محصولات ایران خودرو دیزل افزود: تیراژ تولید محصولات این شرکت از ۲۸۶۵ دستگاه در سال۹۱ به ۲۵۳۶ دستگاه، در سال ۹۲ و ۳۳۳۲ دستگاه در سال ۹۳ رسید، اما در سال ۹۴ این تیراژ با سیر نزولی به ۲۱۹۲ دستگاه و سپس با افزایش نسبی به ۳۲۳۲ دستگاه در سال ۹۵ رسید.

به گفته وی موج دوم کاهش تیراژ تولید محصولات این گروه خودروسازی از سال ۹۶ و با تولید ۱۲۵۸ دستگاه خودرو رقم خورد و این تیراژ در سال ۹۷ به ۲۵۵۵ دستگاه و در سال ۹۸ به ۲۲۱۱ دستگاه رسید.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل سال ۹۹ را آغاز روند افزایش تیراژ محصولات این شرکت دانست و افزود: تیراژ تولید محصولات این شرکت در سال ۹۹ به ۳۷۰۰ دستگاه رسید و در سال ۱۴۰۰ با افزایش حدود ۹۰ درصدی به ۷۰۰۷ دستگاه افزایش یافت. این در حالی است که تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱  تیراژ تولید محصولات این شرکت نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۰ درصد افزایش یافته و امکان دست‌یابی به هدف‌گذاری تیراژ تولید ۲۵ هزار دستگاه محصولات این شرکت تا پایان امسال با راه‌اندازی خط تولید کامیونت و همچنین گسترش تولید کامیون کشنده‌های فوتون H۵ و آتامان فراهم خواهد شد.

وی همچنین از شکسته شدن رکورد تولید شش ماهه در دهه اخیر و معادل کل تولید سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: تیراژ تولید محصولات این شرکت از ۲۲۵۵ دستگاه طی شش ماهه نخست سال گذشته با رشد  ۲۲۰ درصدی به ۷۲۰۵ دستگاه در پایان شهریور ماه امسال رسیده است، همچنین رکورد بالاترین تولید ماهانه در سوابق شرکت ایران خودرو دیزل با تولید ۲۰۱۴ دستگاه خودرو در شهریور ماه ۱۴۰۱ شکسته شده و سرانه تولید در این گروه خودروسازی از ۰.۲۶ دستگاه به نفر در شش ماهه ۱۳۹۱ به ۱.۳۴ دستگاه به نفر در شش ماهه سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و هدف‌گذاری سرانه تولید تا پایان سال جاری چهار دستگاه به نفر است.

توسلی مهر با اشاره به افزایش تولید روزانه محصولات این شرکت با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود برای پاسخ‌گویی به نیاز بازار گفت: میانگین تیراژ تولید روزانه محصولات ایران خودرو دیزل در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به ۳۹، خرداد به ۴۸، شهریور به ۹۵ دستگاه رسیده و هدف‌گذاری رشد تیراژ تولید روزانه محصولات ایران خودرو به ۱۲۵ دستگاه تا پایان سال محقق خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید