خودرو شاسی بلند داخلی سال آینده رونمایی می‌شود

0
مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان در حال طراحی بن سازه خودرو اقتصادی هستند که روی این بن سازه، محصول شاسی بلند تولید و سال آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، عبدالله توکلی لاهیجانی گفت: اکنون روی ۴ بن سازه کاملا داخلی تمرکز کرده ایم؛ یک بن سازه متعلق به سایپاست که ۲ محصول از آن تا کنون طراحی و وارد بازار شده است، یک خودرو شاهین اتومات و بعد آریا است و دو محصول دیگر روی این بن سازه هم در حال طراحی است.

وی اضافه کرد: بن سازه کاملا بومی دیگر، بن سازه خودرو تاراست که روی آن خودرو ری را هم طراحی شده و گسترش محصول نیز روی این بن سازه داریم. همچنین برنامه‌هایی برای احیای بن سازه ال ۹۰ با زنجیره تامین داخلی نیز داریم یعنی معماری محصول کاملا داخلی شده و به کمک زنجیره تامین داخل محصولات روی آن طراحی می‌شود.

توکلی لاهیجانی گفت: بن سازه مهم دیگر که در حال طراحی است بن سازه خودروی اقتصادی است که یک محصول شاسی بلند روی این بن سازه طراحی شده و با همکاری سایپا و قطعه سازان مختلف در حال انجام است که بهمن سال آینده رونمایی می‌شود همچنین بعد از تولید انبوه، یک محصول دیگر روی این بن سازه خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید : تولید شاسی بلند جدید در دستور کار ایران خودرو

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: معتقد هستیم باید برای اینکه جریان پایداری را در حوزه تولید داشته باشیم، باید کلید طراحی و توسعه محصول را خودروسازان در دست بگیرند بنابراین گام دوم برنامه تحولی صنعت خودرو متمرکز بر توسعه بن سازه‌ها با نشان داخلی خواهد بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید