تولید لوازم خانگی در کشور ۲ برابر شد

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی
عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: در چند سال گذشته با حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید لوازم خانگی از هشت میلیون دستگاه بیش از ۱۶ میلیون دستگاه افزایش یافته است.

به گزارش نبض صنعت، علیرضا محمدی دانیالی امروز در نشست هم اندیشی وزیر صمت با تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت افزود: مشکل اصلی صنعت کشور قیمت‌گذاری دستوری است و هیچکس نمی‌داند این نوع قیمت‌گذاری از کدام تجربه موفق جهانی الگوبرداری شده است.

وی تاکید کرد: استراتژی صنعتی باید زیر سایه استراتژی کلان اقتصادی باشد، اما قیمت‌گذاری دستوری منجر به نابودی صنعت و اقتصاد می‌شود.

این مقام صنفی، قاچاق و کالای تقلبی را یکی از معضلات اصلی صنعت لوازم خانگی برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حرکت خوبی از سوی وزارت صمت در حوزه قاچاق و کالای تقلبی آغاز شده است، اما حذف کامل آن نیاز به عزم ملی دارد.

وی ادامه داد: با وجود افزایش ۲ برابری تولید لوازم خانگی، اما رکود بر بازار این صنعت حاکم است و نیازمند راهکارهایی برای خروج از این مشکل هستیم.

بیشتر بخوانید : رکود بازار لوازم‌خانگی عمیق‌تر شد

محمدی دانیالی در پایان بیان داشت: وزارت صمت چوب سیاست‌های ایده‌آل‌گرایی را می‌خورد که بخشی از حاکمیت آن را دنبال می‌کند و در حقیقت این سیاست‌ها رانتی است که اقتصاد ملی به حوزه سیاسی می دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید