تفاهم‌نامه توسعه مراکز تست خودرو به ایتراک اعطا شد

0
در پی امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه ستاد توسعه فناوری های حوزه فضائی ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت سایپا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI و شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعه های خودرو ITRAC به منظور ارتقای سطح همکاری، بازدید دکتر زینی مدیرگروه خودرویی ستاد حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نماینده شرکت ISQI مهندس مولانا و نمایندگان پژوهشکده سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران از شرکت ایتراک انجام شد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از اداره اطلاع رسانی ساپکو، در این بازدید، تفاهم‌نامه منعقد شده در رویداد فناورانه خودروهای آینده توسط دکتر زینی به دکتر جهاندیده اعطا و سپس مباحثی پیرامون تکمیل زنجیره آزمون خودروهای برقی و نقش کلیدی و اولویت‌دار ایتراک به عنوان خط‌شکن این فرآیند مطرح شد.  همچنین با توجه به تهیه نسخه اول اطلس فناوری و آزمون کشور، بر دریافت نظرات تخصصی ایتراک در تکمیل این اطلس تاکید شد.

موضوع این تفاهم نامه ارتقای سطح همکاری و تعامل مشترک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی حمل و نقل، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا ، شرکت ایتراک و ISQI در راستای توسعه زیرساخت‌های انجام آزمون‌های خودرویی و همچنین انجام تست‌های سطح قطعات ، مجموعه‌ها و سطح خودرو با استفاده از امکانات و آزمایشگاه‌های هر شرکت بوده است.

گفتنی است این همکاری مشترک در راستای ایجاد هسته‌های علمی، دانشی، فناوری و تحقیق و توسعه در زمینه انجام آزمون‌های طراحی و ایمنی خودرو و ایجاد هسته‌های علمی دانشی، فناوری، تحقیق و توسعه در زمینه ساخت و تولید تجهیزات فناوری و ادوات و قطعات زیر ساخت تست و آزمون خودروها صورت گرفته است.

ایجاد زنجیره تامین مشترک درحوزه تجهیزات و ادوات، ایجاد زیرساخت‌های تست قطعات خودروهای برقی و هیبریدی، ایجاد زیرساخت‌های تست سیستم‌های پیشرفته کمک راننده و ایجاد زیرساخت تست‌های 85گانه و همکاری در زمینه‌های حمایت و شناسایی از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه نوین در حوزه‌های تخصصی آزمون‌های خودرویی از جمله سایر زمینه‌های همکاری مشترک ، ذیل این تفاهم‌نامه بوده است.

شایان توجه است این تفاهم‌نامه مشترک پیرو برنامه‌های  اتحاد استراتژیک ایران‌ خودرو و سایپا و در راستای توسعه زیرساخت‌های مراکز تست و آزمون خودرو به امضا رسیده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید