برنامه‌های مدیرعامل جدید ساپکو اعلام شد

0
در مراسم معارفه مهندس شهرام صالحی به عنوان قائم مقام مدیرعامل ساپکو، مهندس غفاری، وی را به عنوان قائم مقام مدیرعامل با اختیارات کامل در تمامی حوزه ها معرفی و بر ضرورت همکاری و تعامل تمامی مدیران ارشد در راستای پیشبرد اهداف سازمان تاکید کرد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از اداره اطلاع‌رسانی ساپکو، اهم برنامه‌ها و رویکردهای مدیر عامل ساپکو در نشست با معاونین و مدیران به شرح ذیل تشریح شد.

استراتژی‌ها و اهداف: ساپکو، محور جذب ایده‌های دانش‌بنیان خواهد بود

غفاری با اشاره به سیاست‌های کلان دولت و نظام  بر خصوصی‌سازی خودروسازی  بر همراستایی برنامه‌های ساپکو در حوزه‌های مختلف به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های توسعه تاکید کرد.

وی با توجه به شرایط دشوار قیمت‌گذاری دستوری و کمبود نقدینگی بر ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌ها و رقابتی‌کردن سهم بازار تامین‌کنندگان تاکید و اظهار داشت: رسالت اصلی ساپکو و فلسفه ایجاد این شرکت بر توسعه خودکفایی و تعمیق فعالیت‌های مبتنی بر طراحی و مهندسی استوار بوده و در همین راستا ساپکو بایستی محور جذب ایده‌های دانش‌بنیان، توسعه خودکفایی و فعالیت‌های مبتنی بر طراحی مهندسی با اولویت جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و خارجی باشد .

وی با اشاره به فرایندهای اصلی سازمان اعم از مهندسی، تامین ، کیفیت و مالی، فرایندهای پشتیبان را پشتیبان و تسهیلگر فرایندهای اصلی بر شمرد و واردات قطعات و مجموعه ها از خارج را غیرقابل قبول و جزو اولویت های خودکفایی ساپکو دانست.

منابع انسانی: با کمک هیئت مدیره، امنیت و آرامش خاطر کارکنان در حوزه‌های مختلف، فراهم خواهد شد

مدیرعامل ساپکو ضمن برشمردن منابع انسانی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه سازمان، لزوم توجه و توسعه این سرمایه ارزشمند تاکید کرد و حفظ و افزایش روال پرداخت‌ها، مکانیزم‌های تشویقی منابع انسانی و جلب رضایت سرمایه‌های انسانی ساپکو را جزو اولویت‌های خود برشمرد و تاکید کرد که با کمک هیئت مدیره، امنیت و آرامش خاطر کارکنان در حوزه‌های مختلف ، فراهم خواهد شد.

مالی و اقتصادی: سیاست‌گذاری‌ها و تامین منابع مالی مناسب برای ساپکو در صدر اولویت‌ها باشد.

غفاری بر تغییر ماهیت فعالیت‌های حوزه مالی به  اقتصادی  و اجتناب از فعالیت‌های صرف حسابداری تاکید و اظهار داشت: مدیریت مالی بایستی پیگیری از پروژه‌ها و تامین را مد نظر قرار داده و تاکید کرد که تراکنش‌های مالی شرکت ساپکو با ایران خودرو بایستی سالانه 20 الی 30 درصد افزایش داشته باشد. وی اظهار داشت: انتظار از مدیران مالی این است که فعالیت‌های حوزه حسابداری و روزمره را به سایر همکاران بسپارند و بر سیاست‌گذاری های مالی و تامین منابع مالی مناسب برای ساپکو اقدام نمایند. مهندس غفاری  هچنین بر ضرورت تخصیص سرمایه ثابت برای پروژه‌ها و فرایندهای توسعه‌ای تاکید کرد.

برنامه‌ریزی تولید: برنامه‌ریزی ، مغز متفکر فعالیت‌های سازمان است

مدیرعامل ساپکو، برنامه‌ریزی را در سازمان، متفکر فعالیت‌های ساپکو معرفی و اظهار داشت:  با برنامه‌ریزی درست و هوشمندانه از انباشت سرمایه در برخی حوزه‌ها و کسری نقدینگی در سایر موارد پیشگیری می‌شود . وی اظهار داشت: فعالیت‌های برنامه‌ریزی در بسیاری موارد نیازمند بازنگری سیاست‌های تخصیص منابع است و تنظیم و کنترل سفارشات توسط برنامه‌ریزی، ضامن بهبود سیاست‌های تخصیص منابع خواهدشد. مهندس غفاری با اشاره به مشکلات ناشی از زیان قیمت‌گذاری دستوری و کمبود نقدینگی بر ضرورت شناسایی نقاط بهبود توسط برنامه‌ریزی و پیشگیری از انباشتگی خریدهای خارجی و کمبودهای تامین و تولید تاکید کرد .

کیفیت: ضرورت بهره‌مندی از پتانسیل شرکت‌های بازرسی در فرایند انتخاب و ارزیابی سازندگان

غفاری، تفکر تعارض توجه به کیفیت با افزایش تولید را غیر قابل قبول دانسته و اظهار داشت: اگر فرایندهای ارزیابی سازندگان در حوزه‌های مختلف مالی، اقتصادی، کیفیت، تولید و … به درستی انجام شود و در انتخاب سازندگان دقت کافی مد نظر قرار گیرد ، معایب کیفی کاهش یافته و رضایت حداکثری مشتری حاصل خواهد شد. مدیر عامل ساپکو بر ضرورت بهره‌مندی از پتانسیل شرکت‌های بازرسی در فرایند انتخاب و ارزیابی سازندگان تاکید و اظهار داشت: با سیاست‌گذاری درست و بررسی مسائل کیفی به صورت ریشه‌ای  و بنیادی  رضایت مشتری به دست خواهد آمد .

تامین و تولید: ضرورت مدیریت و ظرفیت‌سازی  زنجیره تامین توسط ساپکو

غفاری دستاورهای تولید روزانه فعلی را با توجه به شرایط تحریم ، ارزشمند دانسته و اظهار داشت: با بهبود مستمر و شناسایی گلوگاه های تولید در زنجیره تامین شاهد روند افزایش تولید خواهیم بود. وی با اشاره به سهم 20 درصدی خودروساز در فرایند تولید با یادآوری اهیمت جایگاه زنجیره تامین در فرایندهایی نظیر کیفیت، تیراژ، قیمت تمام شده، خودکفایی و.. بر ضرورت مدیریت و ظرفیت‌سازی  زنجیره تامین توسط ساپکو تاکید کرد و اظهار داشت : ساپکو سهم 70 الی 75 درصدی در مدیریت زنجیره تامین و ارتقای سطح تولید، کیفیت، خودکفایی ، طراحی و مهندسی زنجیره تامین ایفا خواهد کرد. مهندس غفاری توسعه سیاست‌های خودکفایی به سمت زنجیره تامین را ضروری دانست و بر کاهش تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت از گذرگاه تبدیل ساپکو به مرکز خودکفایی و توسعه فعالیت‌های دانش بنیانی و مهندسی تاکید کرد.

ارتباطات: آگاهی مشتری و ذینفعان  از دستاوردهای صنعت خودرو ، مانع اظهار نظرهای ناآگاهانه و نقدغیرمنصفانه خواهد شد

مدیرعامل ساپکو بر ضرورت اطلاع‌رسانی فرایندها و اقدامات مثبت خودروسازی و دستاوردهای صنعت خودرو تاکید و آگاهی مشتری و ذینفعان  از دستاوردهای صنعت خودرو را مانع اظهار نظرهای ناآگاهانه و نقدغیرمنصفانه این صنعت معرفی کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید