صفر شدن واردات آهن اسفنجی و اسلب به کشور

0
آمار واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نشان می‌دهد که واردات آهن اسفنجی و اسلب به کشور صفر شده است.

به گزارش نبض صنعت، آمار واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نشان می‌دهد که علاوه بر صفر شدن واردات آهن اسفنجی و اسلب به کشور، در هفت ماهه امسال میزان واردات مقاطع طویل فولادی بیشترین میزان افت واردات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده، اما کمترین میزان واردات اقلامی فولاد مختص شمش فولاد است که معادل میزان وارداتی سال گذشته آن است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، میزان واردات مجموع مقاطع طویل شش درصد کمتر شده اما واردات مقاطع تخت و محصولات فولادی به‌ ترتیب یک و دو درصد نسبت به واردات در هفت ماهه ۱۴۰۰، بیشتر شده است. میزان واردات شمش فولاد تغییری نداشته و واردات آهن اسفنجی همچنان صفر است.

همچنین بیشترین میزان واردات فولادی در مدت مذکور سال جاری مختص محصولات فولادی معادل ۴۸۵ هزار تن است که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۴۷۹ هزار تن، بیشتر (یک درصد) شده است.

در ادامه این گزرش آمده است که: میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در شش ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد بیشتر شده و از ۴۲۵ هزار تن در مجموع واردات طی هفت ماهه ۱۴۰۰ به ۴۳۴ هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده است.

در مقابل اما مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده ظرف هفت ماهه ۱۴۰۱ نسبت به همین مدت در سال گذشته شش درصد کمتر شده و از ۵۴ هزار تن به ۵۱ هزار تن رسیده است.

طبق آمار، در واردات شمش فولادی، طبق روال، همچنان میزان واردات اسلب صفر ثبت شده است اما ۳۰۰۰ تن بیلت‌وبلوم وارد کشور شده و مجموع واردات شمش فولاد را در مجموع همین ۳۰۰۰ تن ثبت کرده است. بنابراین مجموع واردات فولاد میانی به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۰۰۰ تن) تغییری نداشته است و در نهایت نیز همچنان طی روال سال‌های اخیر، واردات آهن اسفنجی به کشور صفر است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید