حذف قیمت‌ دستوری سریع‌ترین راه تحقق تولید عبور مستقیم است

0
ایران خودرو
عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در خصوص گلوگاه‌های تولید عبور مستقیم خودرو و راهکارهای رفع هر چه سریع‌تر این موانع توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش نبض صنعت، محمدعلی ذکریایی در خصوص گلوگاه‌های تولید عبور مستقیم خودرو مسئله نقدینگی را مهم‌ترین مانع اعلام کرد و اظهار داشت: عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان از چالش‌های پیش روی قطعه‌سازان در تامین به موقع ملزومات تولید قطعه و تحویل به موقع آن به خودروسازان است.

وی افزود: دومین عامل موثر بر نقدینگی خودروسازان قیمت‌گذاری تکلیفی است. کنترل قیمت خودرو خودروساز را دچار چالش کمبود نقدینگی می‌کند که خود به خود در روند تولید عبور مستقیم و تحویل آن به مشتریان مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با توجه به زمان‌بر بودن رفع موانع در خصوص راهکارهایی که عبور از این چالش‌ها را تسهیل و سرعت می‌بخشد، گفت: عرضه خودرو در بورس یکی از راهکارهایی است که اخیرا اقداماتی در این راستا انجام شده است. تغییر و حذف نظام قیمت‌‌گذاری دستوری حاکم بر محصولات خودروسازان و واگذاری تعیین قیمت و فروش به خودروساز بر اساس هزینه‌های تمام شده و مصالح این صنعت یکی دیگر از راهکارها است.

ذکریایی در پایان خاطرنشان کرد: حذف قیمت‌گذاری دستوری نخستین و سریع‌ترین راهکار است که هزینه‌ای دربرندارد. اما تامین نقدینگی از طریق راهکارهایی همچون دریافت تسهیلات بانکی زمان بر است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید