بارش برف و باران تا آخر هفته در ۱۶ استان

0
سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف، باران و وزش باد تا آخر هفته در ۱۶ استان کشور خبر داد و برای ۲ استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از استان‌های کرمان، یزد، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

در جنوب شرق کشور وزش باد همراه با کاهش نسبی دما گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده و در ارتفاعات استان‌های خراسان جنوبی و کرمان بارش برف انتظار می‌رود.

با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور روز دوشنبه در برخی مناطق واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده باران و برق و وزش باد روی می‌دهد.

روز سه‌شنبه برای مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین،‌ البرز و تهران و استان‌های خوزستان،‌کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، غرب فارس و بوشهر ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه در غرب کشور و جنوب آذربایجان غربی و کردستان بارش باران و برف روی می‌دهد. روز پنجشنبه این وضعیت در غرب، جنوب غرب و استان‌های بوشهر، غرب فارس، جنوب اصفهان،‌ شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

تا روز سه‌شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در شمال غرب،‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز آلودگی هوا تداوم دارد. طی روزهای دوشنبه تا آخر هفته نیز افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور روی می‌دهد.

توصیف سامانه: تداوم پایداری هوا

زمان پایان: صبح سه‌شنبه 1401/09/22

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر: تهران، کرج

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید