تجارت ایران و عراق ۱۰ میلیارد دلاری می‌شود

0

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از رشد تجارت دو کشور و رفع مشکلات تجاری خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده، تجارت ایران و عراق بهبود یافته است و با ادامه این روند تا پایان امسال ارزش آن به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش نبض صنعت، یحیی آل اسحاق افزود: هدف گذاری مبادلات ایران و عراق تجارت 20 میلیارد دلاری است.

وی با اشاره به افت و خیز‌های تجارت میان دو کشور تصریح کرد یکی از دلایل افت آمار‌های تجاری در مقایسه با سال گذشته، کاهش تجارت جهانی بوده که در ایران نیز تاثیر داشته و از سوی دیگر حذف آمار‌های صادرات برق و انرژی از تجارت با عراق موجب تغییر در ارقام شده است.

آل اسحاق با بیان اینکه ممنوعیت صادرات و واردات برخی کالا‌ها در قوانین دو کشور نیز مزیت بر علت برای تغییر در آمار تجاری شده است، تصریح کرد: تلاش‌ها به‌گونه‌ای بوده که تا پایان سال به رقم 10 میلیارد دلار تجارت با این کشور دست یابیم که بهبود عملکرد بر این موضوع تاکید دارد.

بیشتر بخوانید : ممنوعیت صادرات مواد معدنی و فولادی به عراق لغو شد

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به کشورمان، گفت 9 محور در این بخش مورد توجه قرار گرفت که بخشی از آن سیاسی و امنیتی بود، اما سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همکاری‌های نفتی در بخش اقتصادی در این سفر مطرح شد؛ از سوی دیگر تغییراتی در روند صادرات نیز مورد توجه قرار گرفت.

آل اسحاق افزود در مجموع ایران و عراق برای بهبود روابط و تغییر شرایط پولی و بانکی توافق کردند تا بانک‌های مرکزی دو کشور وضع موجود را تسهیل و مشکلات را مرتفع کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید