نیازی به واردات گندم برای تامین نان کشور نداریم

0
قیمت گندم
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی، با استمرار شرایط مساعد بارش، نیازی به واردات گندم برای تامین نان نداریم.

به گزارش نبض صنعت، عطاءاللّه هاشمی با بیان اینکه کشت گندم در تمامی استان‌ها رو به پایان است، گفت: با توجه به کمبود بارندگی نسبت به متوسط دوره سالانه در مزارع دیم، وضعیت سبزینگی همانند سال گذشته نیست؛ اما وضعیت سبزینگی مزارع آبی خوب است.

به گفته وی، بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی امیدواریم که شرایط بارش در فصل زمستان و بهار مناسب باشد تا نیازی به واردات گندم برای تامین نان کشور نداشته باشیم.

هاشمی  ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت کودهای پتاسه و فسفاته، کشاورزان از آن‌ها استقبال زیادی نداشتند و همواره از کود اوره که منبع آن تولید داخل است، استفاده کردند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی، کودهای فسفاته و پتاسه آن طور که باید و شاید کودهای پایه مصرف نشده است، اما با مصرف سایر کودها و ریزمغذی‌ها امیدواریم که افت تولید نداشته باشیم.

وی گفت: با توجه به خرید بیش از ۷.۵ میلیون تن گندم و واردات کسری نیاز کشور، مشکلی در تامین آرد نداریم. پیش‌بینی می‌شود که در صورت کاهش ضایعات نان و جلوگیری از قاچاق، سال آینده برای تامین آرد نان مورد نیاز، بی نیاز از واردات شویم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید