عرضه در بورس كالا، جذابیت بازار خودرو را کم می کند

0
عرضه خودرو در بورس
معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عرضه در بورس كالا، جذابیت بازار خودرو را کم می کند.

به گزارش نبض صنعت، ابوالفضل خلخالی افزود: در حال حاضر خودرو در ایران به یك كالای سرمایه ای تبدیل شده در نتیجه مردم برای حفظ ارزش پول خود در این حوزه سرمایه گذاری می‌كنند وخودرو متاثر از پارامتر‌های مختلف تورمی و تغیرات نرخ ارز می‌شود.

وی اظهار داشت: هم اكنون قیمت خودرو در بازار آزاد متاثر از پارامتر‌های مزبور است از این رو برای جلوگیری از این موضوع روش‌های مختلفی را می‌توان در پیش گرفت تا بتوان جذابیت سرمایه گذاری در بازار خودرو را كم كرد.

معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط حاضر یكی از راهكارهای مناسب برای كم شدن جذابیت بازار خودرو در كشور عرضه خودرو در بورس كالاست.

وی افزود: راهكار دیگر بحث افزایش عرضه خودرو است كه تمام تلاش وزارت صمت در سال جاری این بوده كه بتواند عرضه خودرو را در كشور افزایش دهد.

خلخالی اظهار داشت: خوشبختانه در مهر و آبان ماه امسال ركورد تولید ماهیانه خودرو در كشور شكست و عدد تولید خودرو به ۱۲۲ هزار دستگاه رسید و همینطور ایران در رده بندی بین‌المللی به عنوان دهمین خودروساز دنیا به حساب آمد.

وی عنوان كرد: همزمان واردات خودرو نیز به صورت جدی در حال پیگیری است از اینرو اگر تعداد بالایی واردات خودرو اتفاق بیفتد می‌تواند بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.

معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین وجود تقاضای فعلی ۴ تا ۶ میلیون دستگاه خورو در كشور را یك تقاضای كاذب دانست و گفت: این میزان تقاضا را با عرضه هم نمی‌توان جبران كرد.

وی افزود: جذابیت این بازار برای سرمایه گذاری باید كاهش پیدا كند در این راستا فقط وزارت صمت موثر نیست بلكه وزارت اقتصاد و دیگر نهادهای موثر در این حوزه باید مشاركت كنند.

خلخالی یادآورشد: مردم هم بجای افزایش واسطه‌گری، دلال بازی و سفته بازی در فضای بازار صنعت خودرو می‌توانند به سمت راهكارهای بروند كه بتواند به جریان تولید ملی در كشور كمك كند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید