عملکرد ناموفق در خصوصی سازی صنایع معدنی

0
فولاد
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متأسفانه خصوصی‌سازی در كشور به‌ ویژه صنایع معدنی موفق نبوده و كارهایی انجام شده كه باید به آن خصولتی گفت نه خصوصی‌سازی.

به گزارش نبض صنعت، الله‌وردی دهقانی در مورد خصوصی‌سازی معادن و صنایع معدنی اظهار داشت: متأسفانه خصوصی‌سازی در كشور ما به‌ویژه صنایع معدنی موفق نبوده و كارهایی انجام شده كه باید به آن خصولتی گفت نه خصوصی‌سازی.

وی افزود: در حال حاضر یك شخص حقوقی و حقیقی مستقل كه بتواند پروژه‌های صنایع و معادن را مدیریت و برای آنها برنامه‌ریزی كند در این مجموعه‌ها نداریم.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان كرد: سازمان ایمیدرو موظف به نوسازی و توسعه صنایع معدنی است اما برخی شركت‌های معدنی بزرگ كه به‌ صورت مجزا واگذار شدند مانند شركت ملی مس و فولاد هركدام ساز خودشان را می‌زنند و به‌ صورت بخشی كار می‌كنند.

بیشتر بخوانید: ۱۹۶ محدوده معدنی به بخش خصوصی واگذار شد

بیشتر بخوانید: لزوم بازنگری در روند خصوصی‌سازی

وی تصریح كرد: اسم این كارها در ظاهر خصوصی‌سازی است؛ اما عملاً دولت آنها را مدیریت می‌كند ضمن اینكه نه دولت و نه شركت هیچ‌كدام هم پاسخگو نیستند.

دهقانی عملكرد شركت ملی مس را بسیار ضعیف ارزیابی كرد و گفت: ما معادن بزرگ دنیا را در كشورمان در اختیار داریم و صنعت مس نیز در كشور ما از صنعت فولاد پتانسیل بالاتری دارد اما در بیست سال اخیر، یك عده محدود این شركت را به گروگان گرفتند و مافیایی، مدیریت می‌كنند و تولید آن را در حد محدودی نگه داشتند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید