واحدهای تولیدی لوازم‌خانگی آمادگی گسترش بازارهای صادراتی را دارند

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی
دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت: تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در کشور با وجود همه محدودیت‌های بین‌المللی آمادگی گسترش تعاملات با دیگر کشورها و بازارهای صادراتی را دارند.

به گزارش نبض صنعت، عباس هاشمی افزود: گرچه تحریم‌ها از سال‌های گذشته وجود داشته و همچنان تداوم دارد، اما حرکت رو به جلوی صنعت لوازم‌خانگی متوقف نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی راه خود را می‌روند، بیان‌داشت: در عین حال باید سعی کنیم تا راه‌های تعامل با دیگر کشورها و کانال‌های ارتباطی بین‌المللی را با هوشمندی باز بگذاریم و روابط را تنظیم کنیم.

این مقام صنفی، به بازار جدید اوراسیا و روسیه برای فعالان لوازم‌خانگی اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی برای حضور و نفوذ در این بازار آمادگی دارند و باید تلاش کنیم همانند قطر فرصت‌سوزی نکنیم؛ در این راستا دولت و مسوولان هم باید به کمک بخش خصوصی بشتابند.

وی ادامه‌داد: کمک به تامین مواد اولیه واحدها به‌ویژه محصولات پتروشیمی مورد نیاز و استمرار در تامین آنها، همچنین ارائه مشوق‌های صادراتی و تسهیل شرایط به تولیدکنندگان جرات خواهد داد تا بتوانند قراردادهای بلندمدت صادراتی منعقد و با اطمینان به این بازارها نفوذ کنند.

بیشتر بخوانید : تولید ۸۰ درصدی قطعات لوازم خانگی در کشور

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تصریح‌کرد: شرایط امروز روسیه و اوراسیا به‌گونه‌ای است که می‌توان حضور موفقی را برای شرکت‌های ایرانی در این بازارها متصور بود.

وی تاکید کرد: این انجمن در کنار سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه‌های ایران در این کشورها آمادگی دارد تا برای تحقق این مهم تلاش کند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: مسوولان نیز با دید کلان نسبت به این مسائل، استراتژی صادراتی را برای کشور طوری تنظیم کنند که به اطمینان تولیدکنندگان برای حضور در بازارهای هدف صادراتی بیافزایند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید