لزوم انجام اکتشافات علمی برای توسعه صنعت سنگ‌های تزیینی

0
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم انجام اکتشافات علمی و نیز آموزش نیروی انسانی ماهر در جهت توسعه صنعت سنگ های تزیینی کشور تاکید کرد.

به گزارش نبض صنعت، وجیه اله جعفری در نشستی با رییس انجمن سنگ ایران و برخی مدیران این انجمن به منظور بررسی پیشرفت طرح جامع سنگ های تزیینی کشور، بر لزوم استفاده از روش های علمی و مهندسی در اکتشاف و استخراج سنگ های تزیینی تاکید کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: توسعه صنعت سنگ های تزیینی نیازمند اکتشاف و استخراج علمی و مهندسی است که در این راستا باید برنامه ریزی و آموزش انجام شود.

جعفری تصریح‌کرد: ایمیدرو آماده حمایت مالی از برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز با دعوت از اساتید مجرب بین المللی به منظور تقویت و تربیت نیروی انسانی در این حوزه است.

وی با اشاره به قابلیت کشور در حوزه سنگ های تزیینی، خاطرنشان‌کرد: باید از پتانسیل های صنعت سنگ های تزیینی برای کمک به اقتصاد کشور بهره گرفت. توجه به صنایع تبدیلی همچون تولید کاغذ از سنگ نیز یکی از قابلیت‌های این صنعت به شمار می رود.

معاون وزیر صمت همچنین برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ضایعات، اصلاح ساختارها، عارضه یابی صنعت سنگ‌های تزیینی کشور، شناخت مناسب بازارهای جهانی، توسعه بازار صادرات و استفاده از فناوری‌های مدرن در فرآوری سنگ های تزیینی را نیز مطرح کرد.

در این نشست، بهرام شکوری رییس انجمن سنگ ایران با اشاره به مشکلاتی همچون عوارض صادراتی در حوزه سنگ‌های تزیینی، کمبود تکنسین ماهر و ماشین آلات، گفت: حضور در بازارهای جهانی و رشد سهم بازار مستلزم آموزش و ایجاد قابلیت های صادراتی است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید