قیمت فعلی ارز غیرمنطقی است

0
عضو كمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس قیمت فعلی ارز را غیرمنطقی دانست و بیان كرد: در راستای جو روانی كه در جامعه به وجود آمده است قیمت ارز افزایش چشمگیری داشته است. در گام نخست باید قیمت ارز را تثبیت كنیم.

به گزارش نبض صنعت، علیرضا شهبازی از توقع و انتظار مردم برای مدیریت بازار ارز و كاهش نوسانات گفت و بیان كرد: انتظار این است كه در راستای سیاست‌هایی كه بانك مركزی و دولت اعلام كرده‌اند، افزایش بی‌رویه نرخ ارز را كنترل كنیم.

وی با تأكید بر اینكه دولت در گام نخست باید كاری انجام دهد كه قیمت ارز افزایش پیدا كند، اظهار كرد: ظرف دو ماه اخیر قیمت ارز به‌صورت لجام‌گسیخته افزایش‌یافته است. مجلس نسبت به این افزایش قیمت ارز انتقاد جدی دارد؛ زیرا همان‌طور كه همگان می‌دانند افزایش نرخ ارز به معنی افزایش قیمت كالاها می‌شود كه نتیجه آن را در بازار مشاهده می‌كنیم.

عضو كمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، قیمت فعلی ارز را غیرمنطقی دانست و بیان كرد: در راستای جو روانی كه در جامعه به وجود آمده است قیمت ارز افزایش چشمگیری داشته است. در گام نخست باید قیمت ارز را تثبیت كنیم و سپس روی قیمت واقعی آن تمركز كنیم.

وی با اشاره به اینكه سیاست‌های بانك مركزی در تعیین قیمت ارز نقش اثرگذاری دارد، اظهار كرد: سیاست‌های ارزی متأسفانه چالش دارد و نتوانسته‌ایم در راستای وظایفی كه داشته‌ایم به‌درستی عمل كنیم.

شهبازی به بعد نظارتی مجلس در خصوص عملكرد وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین بانك مركزی اشاره كرد و گفت: در راستای انجام این وظیفه مجلس، روز شنبه وزیر اقتصاد و رئیس‌كل بانك مركزی به مجلس آمدند و درباره اقدامات صورت‌گرفته و برنامه‌های آنها مورد سؤال قرار گرفتند. نمایندگان در این جلسه انتقادات مهمی را به وزیر اقتصاد و رئیس‌كل بانك مركزی مطرح كردند؛ زیرا همانند همه مردم نگران این موضوع هستند و نسبت به افزایش بی‌رویه قیمت ارز اعتراض دارند.

رئیس كمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس بیان كرد: دولت باید با كمك مجلس شورای اسلامی قیمت ارز را كنترل كند و در بازار شاهد قیمت واقعی ارز باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید