آقای وزیر صمت؛ تعطیلی ۲۰ ماهه آماردهی را رفع کنید؛ مردمی‌سازی پیشکش

0
علی آبادی، وزیر صمت
وزیر صمت در حالی اخیراً برای خودش دستیار مردمی‌سازی منصوب کرده که حدود ۲۰ ماه است آماری از وضعیت عملکرد بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت منتشر نشده و این خود نشان از غیرمردمی بودن این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، اخیراً وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی محمدهادی اسلامی را به‌ عنوان مشاور و دستیار وزیر در امر مردمی‌سازی منصوب کرده است. این در حالی است که یک سال و ۸ ماه است که آمار مربوط به عملکرد بخش های صنعت، معدن و بازرگانی به عنوان اقدامی در جهت برقراری ارتباط نزدیک با مردم و صنعتگران از سوی وزارت صمت منتشر نشده و فقط برخی آمار به صورت گزینشی توسط روابط عمومی این وزارتخانه منتشر شده است.

در واقع آخرین آمار ارائه شده بر روی سایت وزارت صمت مربوط به عملکرد مقدماتی عملکرد 4 ماهه اول سال 1401 است و پس از آن دیگر هیچ آمار عملکرد ماهیانه ای منتشر نشده است.

نخستین اقدام برای مردمی سازی یک نهاد یا وزارتخانه، ارائه آمار و اطلاعات و شفاف سازی عملکرد بخش های مختلف و تحت نظارت آن است. از این رو باید گفت اگر در وزارت عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت فردی برای به روزرسانی این آمار و اطلاعات وجود ندارد بهتر بود به جای انتصاب دستیار در امور مردمی سازی، شخصی برای بارگذاری آمار بر روی سامانه وزارت صمت منصوب می شد.

تعطیلی آماری وزارت صمت

در بخش گزارش عملکرد سالانه نیز آخرین آمار و اطلاعات موجود بر روی پرتال وزارت صمت مربوط به سال 1400 است و آماری از عملکرد سال 1401 منتشر نشده است.

تعطیلی آماری وزارت صمت

تعطیلی آمار و اطلاعات در سایت وزارت صمت در حالی همچنان بعد از یک سال و ۸ ماه ادامه دارد که مهمترین مسئله برای سرمایه گذاران در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری، آمار و اطلاعات به روز است و نبود این اطلاعات مانعی برای برنامه ریزی دقیق و میل به سرمایه گذاری خواهد بود.

گزارش از نرگس نیک ضمیر

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید