دسترسی قطعه‌سازان به منابع مالی ایران‌خودرو تسهیل می‌شود

0
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از اجرای پروژه بزرگ تامین مالی زنجیره تامین قطعه (+SCF) در ساپکو خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این پروژه، تمامی مجموعه‌های موجود در زنجیره تولید قطعه تامین مالی می‌شوند و با بهره‌مندی از تمام ظرفیت های ایران خودرو و بانک تجارت و در صورت توافق، حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص خواهد یافت.

به گزارش نبض صنعت به نقل از ایکوپرس، مهدی خطیبی در حاشیه نشست با مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به تاسیس شعبه ویژه بانک تجارت در محل شرکت ایساکو به منظور تسهیل دسترسی ساپکو و قطعه سازان به این بانک در آینده نزدیک، گفت: پروژه مشترک +SCF در این شعبه ویژه کلید خواهد خورد.

وی با بیان این‌که بانک تجارت همواره بانک اول ایران خودرو به شمار می رود و از سال‌های گذشته همکاری خوبی میان این دو مجموعه شکل گرفته است، گفت: به همین دلیل در نشست های متعدد با این بانک، استراتژی های آینده در خصوص همکاری های فی‌مابین طرح و برنامه ریزی می شود.

خطیبی با بیان این‌که در حال حاضر سطح همکاری ایران خودرو و بانک تجارت بر روی ۳۰ درصد گردش مالی سالانه و ۳۰ درصد فعالیت تامین مالی ایران خودرو است، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته، در گام نخست این عدد به ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی هدف اصلی این اقدام را انتفاع همه مجموعه های دخیل در زنجیره تامین قطعه به اندازه سهم خود از زنجیره نقدینگی ایران خودرو دانست و تصریح کرد: این موضوع سبب ایجاد شفافیت در پرداخت‌ها و دریافت‌ها شده و با پرداخت اتوماتیک توسط بانک، تمام توان ما در ساپکو صرف تامین قطعات و ارتباط موثر با سازندگان می‌شود.

خطیبی با بیان این‌که قرار است نمایندگانی از ایران خودرو و بانک تجارت اقدامات اولیه برای دست یابی به یک تفاهم نامه مشترک در خصوص پروژه +SCF انجام دهند، یادآور شد: این پروژه تا پیش از این با تامین مالی کم‌تری در ساپکو انجام می شد که از پروژه های موفق ایران خودرو و ساپکو به شمار می رود و در صورت تحقق می تواند الگویی برای تمام خودروسازان و صنایع کشور باشد.

هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک تجارت نیز در حاشیه این نشست با اشاره به سابقه چند دهه همکاری این بانک و ایران خودرو به عنوان دو مجموعه بزرگ اقتصادی کشور گفت: همکاری با صنعت خودروسازی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پیشران‌های اقتصاد کشور را افتخار خود می‌دانیم و بر این باور هستیم که پیشرفت این صنعت استراتژیک، عملا در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی به ویژه اشتغال‌زایی جوانان تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل بانک تجارت ارایه روش تامین مالی زنجیره تامین (+SCF) به گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت‌های زیرمجموعه از جمله قطعه‌سازان را جدیدترین خدمت ارایه شده توسط این بانک عنوان کرد و گفت: SCF طرحی است که تعهدات هر بخش از زنجیره تولید محصول را پشتوانه بخش دیگر قرار می‌دهد و حاصل آن تسهیل چشم‌گیر در مدیریت مالی و اعتباری شرکت مادر و زیرمجموعه‌های تامین کالا و خدمات بوده و از سوی دیگر بهینه‌سازی استفاده از منابع و حدود اعتباری را برای مجموعه به همراه خواهد داشت.

اخلاقی با اشاره به ظرفیت‌های بانک تجارت در حوزه خدمات ارزی و بانک‌داری بین‌الملل گفت: با توجه به اینکه بانک تجارت بانک عامل نخست گروه صنعتی ایران خودرو بوده و از سویی بانک برتر در حوزه خدمات ارزی و بین‌الملل در شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود، شایسته است همکاری‌های دومجموعه در این حوزه بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید