تصمیم جدید دولت برای حقوق بازنشستگان

0
حقوق بازنشستگان
صدور گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰ درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی امکان پذیر شد.

به گزارش نبض صنعت، حقوق بازنشستگان این گروه 37 درصد افزایش یافته است. طبق پیش بینی ها حقوق بازنشستگان برای سال 1402 ، با افزایش 20 درصدی همراه است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

در نامه نعمت الله ترکی خطاب به ذیحسابان و مدیران کل امور مالی دستگاه های اجرایی آمده است: این صندوق گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی پس از کسر تعهدات قانونی (خدمات درمانی پایه، بیمه تکمیلی درمان و احکام قضایی) صرفا در خصوص بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را صادر خواهد کرد.

بر این اساس، گواهی مذکور با احتساب اقساط وام های تضمین شده توسط صندوق و مبالغ گواهی‌های صادره از سوی دستگاه‌ها شامل گواهی ضمانت برای سایر موسسات، صندوق‌های داخلی دستگاه‌ها، تعاونی‌ها، مساجد و غیره و همچنین سایر گواهی‌های صادرشده در سامانه مربوطه تا سقف ۱۰۰درصد کل مبلغ حکم حقوقی قابل اخذ از سوی بازنشستگان است.

گفتنی است پیش از این گواهی ضمانت کسر از حقوق به‌صورت الکترونیکی با احتساب ۶۰ درصد کل حقوق صادر می شد که این موضوع بازنشستگان را با مشکلاتی روبرو می کرد. بنابراین صدور گواهی کسر از حقوق برمبنای ۱۰۰درصد حقوق فرد بازنشسته از جمله مطالبات کانون‌های بازنشستگان کشوری از سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بود که اکنون محقق شده است.

بیشتر بخوانید : افزایش حقوق پلکانی در سال آینده

قبل از اینکه در مورد صحبت‌ها و حدس و گمان‌ها در مورد میزان افزایش حقوق کارمندان صحبت کنیم، باید عنوان کنیم که سال گذشته دولت افزایش حقوق ۱۰ درصدی را برای کارمندان در نظر گرفت و حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. به این معنا، که بازنشستگان و همچنین کارمندان نباید از این رقم کمتر حقوق دریافت می‌کردند. این در حالی بود که میزان تورم بالا در کشور باعث شد که در نیمه سال نیز، دولت و مجلس طرحی برای افزایش حقوق کارمندان در نظر بگیرد و در آن زمان، حقوق‌ها افزایش پیدا کرد.

بر اساس مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق، مقرر شد کلیه بازنشستگان کشوری و لشکری بین ۹۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان افزایش حقوق داشته باشند و حقوق کارمندان دولت هم، بین ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

با اینکه صحبت‌های بسیاری در مورد میزان درصد افزایش حقوق ۱۴۰۲ مطرح شده است، اما با این حال، هنوز میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه‌ی سال بعد مشخص نشده است و علاوه بر این، فرمول دقیقی نیز برای محاسبه آن معرفی نشده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید