صادرات ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ در سال جاری

0
تخم مرغ
قیمت تخم مرغ
رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار صادرات را راهکاری برای جلوگیری از زیان مرغداران دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش نبض صنعت، حمیدرضا کاشانی درباره وضعیت صادرات تخم‌مرغ اظهار داشت: کشور ما علاوه بر تامین نیاز داخلی حداقل ظرفیت صادرات ۱۰۰ هزار تن از این محصول را دارد.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار ضمن انتقاد از وضعیت صادرات این محصول، افزود: در ۲۶ آذرماه امسال طی با صدور دستورالعملی توسط سازمان دامپزشکی صادرات تخم‌مرغ ممنوع شد.

وی گفت: به دلیل ارایه مجوزهای سلیقه‌ای برای صادرات تخم‌مرغ، به‌تازگی اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار که پیش از این عضو کمیته تصمیم‌گیری وزارت جهاد کشاورزی بود، از این کمیته خارج شده است.

کاشانی اضافه کرد: با توجه به زیان زیادی که تولیدکنندگان تخم‌مرغ روی هر کیلوگرم محصول تولیدی خود می‌دهند، صادرات تنها راهکار است تا این صنعت دچار آسیب جدی نشود.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی تولید ۱.۲ میلیون تن تولید تخم‌مرغ در سال جاری پیش‌بینی شده است که به نظر می‌رسد امکان صادرات ۷۰ تا ۸۰ هزار تن از این محصول وجود دارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید