هشدار کولاک و یخبندان در ۸ استان

0
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران در ۱۴ استان،نسبت به وقوع کولاک و یخبندان هشدار و از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه خبر داد.

به گزارش نبض صنعت،‌ بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با خروج سامانه بارشی از شرق کشور در اردبیل،‌گیلان، غرب مازندران بارش برف و باران و در برخی مناطق استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و غرب سمنان بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

فردا در سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش روی می‌دهد. روز جمعه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب و غرب کشور به ویژه استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه،‌چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

شنبه هفته آینده در جنوب غرب و برخی مناطق غرب کشور بارش ادامه دارد و گستره بارش‌ها بوشهر و شمال و غرب فارس را در بر می‌گیرد. یکشنبه با تقویت سامانه بارشی دامنه فعالیت آن علاوه بر مناطق فوق، جنوب و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی را در بر می‌گیرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور روند کاهش نسبی دما و ماندگاری هوای سرد انتظار می‌رود.

توصیف سامانه: سامانه جوی همراه با بارش‌های برف

زمان پایان: سه‌شنبه 1401/10/20

نوع مخاطره: بارش برف گاهی همراه با کولاک برف یا رخداد مه و کاهش نسبی دما

منطقه اثر: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، جنوب و غرب اصفهان، شمال فارس، شمال و ارتفاعات کرمان.

اثر مخاطره: اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی، یخبندان و مه در جاده‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیش‌گیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌‌ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، خودداری دام‌داران و عشایر در عبور از ارتفاعات، عایق بندی و محافظت از کندوها و تغذیه کمکی کلونی‌ها.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج

زمان پایان: پنج‌شنبه 1401/10/22

نوع مخاطره: وزش باد و افزایش ارتفاع امواج درمناطق ساحلی 1 تا 1.5 متر در مناطق دور از ساحل 1.5 تا 2.5 متر

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/10/21: دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

پنج‌شنبه 1401/10/22: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی.

توصیه: اجتناب از شنا و غواصی بویژه در فراساحل، محدودیت در ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی ، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع آوری تورهای صیادی واعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: ظهر یک‌شنبه 1401/10/25

نوع مخاطره: وزش باد و افزایش ارتفاع امواج درمناطق ساحلی 1 تا 1.5 متر در مناطق دور از ساحل تا 2.5 متر

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/10/21: مناطق ساحلی و دور از ساحل خلیج فارس، تنگه هرمز.

پنج‌شنبه 1401/10/22: مناطق ساحلی و دور از ساحل خلیج فارس، تنگه هرمز.

جمعه 1401/10/23: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، مناطق دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

شنبه 1401/10/24: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، مناطق دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

یک‌شنبه 1401/10/25: تنگه هرمز

اثر مخاطره: خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید