دستاوردهای جدید در خودکفایی روا‌ن‌سازها و آنتن بال کوسه‌ای

0
ساپکو
شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو موفق به داخلی‌سازی ۹۰ درصدی روغن پمپ خلاء ماشین‌کاری سرسیلندر (Rietschle) شد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از اداره اطلاع‌رسانی ساپکو، در راستای توسعه و تعمیق ساخت داخل مواد اولیه، به عنوان یکی از گلوگاه‌های تولید و به منظور قطع وابستگی به بیگانگان که در سرلوحه برنامه‌ها و سیاست‌های گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ساپکو قرار دارد، داخلی‌ سازی روغن پمپ خلاء ماشین‌کاری سرسیلندر مصرفی در تجهیزات کمک تولیدی، در دستور کار قرار گرفت و خودکفایی با عمق ۹۰ درصدی در تولید این روغن، خط تولید ایران‌خودرو را از تامین خارجی آن بی‌نیاز کرد.

روغن پمپ خلاء ماشین‌کاری سرسیلندر، با درجه تصفیه بالا و فرمولاسیون پایدار، علاوه بر روان‌کاری و محافظت‌کنندگی، نقش موثری برای ایجاد خلاء در پمپ‌های وکیوم دارد.

با توجه به  اعلام نیاز ایران‌خودرو مبنی بر تامین سالانه ۳۰۰ لیتر روغن پمپ خلاء برای استفاده در سالن‌های ماشین‌کاری سرسیلندر در خطوط موتورسازی، این پروژه در اواخر سال ۱۳۹۹آغاز و با تدوین طرح آزمون و جست‌وجوی شرکت داوطلب برای تولید داخل این محصول، مراحل نمونه برداری از خط تولید سازنده و تست‌های آزمایشگاهی برای مقایسه با نتایج آزمون‌های نمونه خارجی انجام شد و شرکت نفت بهران، روغن بهران کمپرسور  VDL۱۰۰ را به عنوان روغن معادل با توجه به مشخصات فنی روغن خارجی مذکور پیشنهاد کرد. این روغن پس از اخذ تاییدیه تست‌های آزمایشگاهی و کاربری در شهریورماه سال ۱۴۰۱به خط تولید پیوست.

پیش‌بینی می‌شود، این پروژه زمینه‌ساز کاهش ارزبری سالانه پنج هزار یورو باشد.

همچنین، در راستای ارتقای سطح کیفی، بصری خودرو‌های جدید و رشد و توسعه توانمندی‌های علمی، مهندسی، داخلی‌سازی آنتن بال کوسه‌ای خودرو در شرکت ساپکو محقق شد.

در راستای ارتقای سطح کیفی، محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو، رشد و توسعه توانمندی‌های علمی، مهندسی، کاهش وابستگی به واردات و همچنین کاهش هزینه‌های ناشی از تاخیر در انتقال ارز، شرکت ساپکو به تعریف پروژه داخلی‌سازی آنتن بال کوسه‌ای خودرو اقدام کرد و با هم‌یاری شرکت پارس خاوران موفق شد، خودکفایی کامل در تولید آنتن بال کوسه‌ای خودرو دناپلاس با قابلیت دریافت امواج رادیویی را محقق کند.

این موفقیت در حالی است که مراحل آفلاین و آنلاین و بچ متد تولید آنتن بال کوسه‌ای خودرو تارای سال نیز با همکاری شرکت دناکو در سال ۱۴۰۱ تحقق یافته است و پیش‌بینی می‌شود تولید انبوه آن از سال آینده صورت گیرد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید آنتن بال کوسه‌ای پروژه تارا متصل، با قابلیت‌های ویژه از جمله توان دریافت امواج مخابراتی و موقعیت‌یابی نیز در سال آتی مدنظر قرار گرفته و از نقاط قوت این آنتن الهام‌گرفته از بالچه کوسه، می‌توان به تنوع رنگ، استحکام بالا و نیز مقاومت در برابر نور شدید آفتاب اشاره کرد.

پیش‌بینی می‌شود، داخلی‌سازی آنتن بال کوسه‌ای، نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های ناشی از تاخیر در انتقال ارز و واردات و همچنین خواب خط تولید و افزایش روند تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو ایفا کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید