موتور جدید ایران خودرو رونمایی شد

0

گروه صنعتی ایران‌خودرو عصر امروز (سه‌شنبه) موتور جدید خود و پلتفرم بومی برق و الکترونیک را معرفی و آیین آغاز تولید انبوه این موتور جدید را برگزار کرد.

به گزارش نبض صنعت، مراسم معرفی و آغاز تولید انبوه موتور جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو و پلتفرم بومی برق و الکترونیک در محل شرکت ساپکو، با حضور مدیران ایران‌خودرو، هیات مدیره این گروه خودروسازی، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا و نمایندگان مجلس برگزار شد.

موتور جدید EFP با هدف تولید محصولاتی رقابت‌پذیر با استاندارد روز، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و دست‌یابی به استاندارد‌های آلایندگی بالاتر از جمله یورو شش رونمایی شد و قرار است برای نخستین بار بر روی دناپلاس توربو جدید نصب شود.

در نخستین گام، نسخه توربوشارژ موتور EFP روی خط تولید می‌رود، بهینه سازی‌های صورت گرفته روی این موتور موجب افزایش توان و گشتاور تولیدی موتور EFP شده است.

قطعات اصلی این قوای محرکه شامل میل لنگ، یاتاقان‌ها، شاتون، پیستون، میل بادامک، سرسیلندر، منیفولد هوای ورودی، منیفولد دود خروجی، سیستم EMS، توربوشارژ، سیستم خنک کننده و … آن کاملا متفاوت بوده که این قطعات با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش راندمان در مرکز تحقیقات ایران خودرو و مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (ایپکو) طراحی شده و با همکاری زنجیره تامین، تولید انبوه آن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید : شمارش معکوس برای تولید قوی‌ترین موتور داخلی در ایران‌خودرو

موتور EFP توربو دارای سیستم پیشرفته زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها CVVT است.

قوای محرکه EFP توربوشارژ دارای چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ و قادر به تولید قدرتی بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ اسب بخار است و ماکزیمم گشتاور آن نیز ۲۴۰ نیوتن متر اعلام شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید