ورود طلا به مرز حساس قیمتی

0
با وجود عرضه سکه در بورس کالا با هدف تخلیه حباب سکه و منفی شدن روند بازار، اما قیمت سکه طلا یک کانال پیش رفت و صعودی شد.

به گزارش نبض صنعت، قیمت سکه طلا دیروز در بازار تهران یک میلیون و ۴۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۷۰۰ هزار تومان گران شد.

به این ترتیب انواع قطعات سکه دیروز در بازار یک کانال پیش رفته و هر قطعه سکه امامی ۲۲ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۸ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای هفته تاکنون قیمت سکه امامی در بازار یک میلیون و ۹۹ هزار تومان گران شده است. نیم‌سکه نیز رشد یک ملیون و ۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۹۰۰ هزار تومان گران شده است.

طبق گزارش‌ها، در حال حاضر در بازار حباب سکه امامی در بازار به ۳ میلیون و ۴۷۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۳ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان و ربع‌سکه ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسیده است.

این اعداد در شرایطی است که از ابتدای هفته جاری همزمان با افزایش شدید حباب ربع سکه در بازار، بانک مرکزی نسبت به عرضه گسترده این قطعه سکه در بورس کالا اقدام کرد.

فروش ربع سکه در بورس کالا با هدف تخلیه حباب ربع‌سکه در بازار آزاد ‌و کاهش قیمت سکه صورت گرفت. اما بررسی روند بازار نشان می‌دهد که فروش ربع سکه در بورس کالا، به شکل معکوسی بر بازار اثر گذاشته است، چراکه رفتار ۴ روز ابتدای هفته جاری حاکی از آن است که حتی حباب ربع‌سکه ۷۶۳ هزار تومان بزرگ‌تر شده است.

حرکت طلا روی مرز حساس قیمتی

در این میان، روند تغییر قیمت‌ها در بازار طلا، از حرکت طلا روی مرز حساس قیمتی ۲ میلیون تومان حکایت دارد، به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار در صورت افزایش کمتر از ۹ هزار تومان، وارد کانال جدید می‌شود.

در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد و طی ۲۴ ساعت گذشته رشد ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومانی را تجربه کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید