خودروسازان عرضه خودرو در بورس را مهندسی نکنند

0
عرضه خودرو در بورس
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه خودروسازان نباید عرضه خودرو در بورس را مهندسی کنند، گفت: این شرکت‌ها باید روزبه روز بر تیراژ تولیدشان بیفزایند.

به گزارش نبض صنعت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی درباره عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: استفاده از سازوکار بورس موجب حذف رانت شد در واقع قیمت خودرو در بازار از بهای آن در بورس کمتر است و استفاده از این مکانیزم موجب شد که حدود 10 هزار میلیارد تومان رانت از این حوزه حذف شود.

وی افزود: برای ساماندهی صنعت خودرو باید گام‌هایی مانند رشد تیراژ تولید، ارتقای کیفیت، واردات و… برداشته شود تا با افزایش عرضه، قیمت خودرو کاهش یابد و خودرو که در حال حاضر به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده، مصرفی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این پرسش که عرضه خودرو در بورس خودرو آیا به این معنا نیست که خودرو کالایی سرمایه‌ای است، تصریح کرد: از آنجاکه میزان تولید این کالا نسبت به تقاضا کم است؛ در واقع در این شرایط یا از سازوکار مزایده استفاده می‌شود یا قرعه‌کشی، که مکانیزم قرعه‌کشی نوعی بخت‌آزمایی است.

بیشتر بخوانید: فاز جدید چالش عرضه خودرو در بورس کالا

وی با اشاره به ضرورت حذف قیمت‌گذاری دستوری به منظور کاهش زیان انباشته خودروسازان و توجه به واردات خودرو به منظور تامین نیاز مردم، ادامه داد: خودروسازان نباید عرضه خودرو در بورس را مهندسی کنند، این شرکت‌ها باید روزبه روز بر تیراژ تولیدشان بیافزایند؛ وزارت صمت نیز باید نظارت جدی بر مکانیزم عرضه خودروسازان داشته باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید