مزایای تولید صنعتی در کشور

0
آرمان خالقی
قائم مقام دبیر كل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید محصولات صنعتی در كشور علاوه بر اینكه جلوی خروج ارز را می‌گیرد، مزیت‌های صادراتی نیزبه همراه دارد.

به گزارش نبض صنعت، آرمان خالقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی‌های داخلی و مزیت‌های نسبی و رقابتی در حوزه دانش بنیان، گفت: این نمایشگاه خلاصه‌ای از كالاهایی است كه بر مبنای نیاز داخل و مزیت‌های كشور طراحی شدند.

وی افزود: این كالاها نیاز كشور به واردات را كاهش می‌دهند زیرا بر محور تاب آوری اقتصاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی شكل گرفته‌اند. بیشتر كالاهایی كه در نمایشگاه به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران ارائه شد، پیش از این وابسته به واردات آنها بودیم اما به دلایل مختلف از جمله تحریم امكان واردات آن دشوار بوده است.

قائم مقام دبیر كل خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تمركز تولید كنندگان داخلی بر مسائل تحقیق و توسعه روی نیازهای داخلی اظهار كرد: با سرمایه گذاری دانشی كه صورت گرفت، تجهیزات مورد نیاز را در كشور تولید كردیم و در اختیار عمومی مردم و یا تولید كنندگان دیگر قرار داده‌اند.

وی تولید محصولات صنعتی در كشور را یك ظرفیت بزرگ و مهم عنوان و تصریح كرد: این مسئله علاوه بر اینكه جلوی خروج حجم قابل توجهی از ارز را می‌گیرد، مزیت‌های صادراتی نیز برای كشورمان ایجاد كرده است.

بیشتر بخوانید: قبل از قطع خدمات، به صنایع اعلام کنید

خالقی با بیان این مسئله كه بعضی از محصولات تولید شده توسط صنعتگران كشورمان، فقط تعداد معدودی سازنده در دنیا داشته است، اشاره كرد: ایران به جرگه این سازندگان در جهان پیوسته است و می‌توانیم محصولات خود را علاوه بر رفع نیاز داخلی به سایر كشورها نیز صادر كنیم.

وی نمایش ظرفیت‌های ایران را حاوی یك پیام به سایر تولیدكنندگان دانست و بیان كرد: اگر روی ظرفیت داخلی تمركز داشته باشیم، در بسیاری از عرصه‌ها مانند لوازم خانگی، نفت و پتروشیمی، صنایع كشاورزی و صنایع دیگر می‌توانیم نیازهای خود را برطرف كنیم زیرا از نظر دانش فنی ظرفیت آن وجود دارد و فقط نیاز داریم این توانایی‌ها تبدیل به ظرفیت سازی اقتصادی شود.

قائم مقام دبیر كل خانه صنعت، معدن و تجارت با تاكید بر ضرورت اقتصادی شدن توانایی‌ها و محصولات تولید شده در داخل گفت: آنچه در نمایشگاه عرضه شد این پیام را صادر كرد كه تولید كنندگان می‌توانند در بخش‌هایی كه امكان و نیاز آن در كشور وجود دارد، كالای مورد نیاز خود را صادر كنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید