نامه نگاری مجدد در مورد برند گمراه کننده «دوو» روی لوازم خانگی ایرانی

0

با توجه به اینکه چارت سازمانی وزارت صمت تغییر کرده، سازمان حمایت بار دیگر با ارسال نامه به معاون جدید امور صنایع، خواستار پیگیری موضوع گزارشات تبلیغات گمراه کننده یک تولیدکننده لوازم خانگی با نصب برچسب دوو بر روی محصولات شرکت اسنوا شد.
به گزارش نبض صنعت، اواسط آذرماه امسال با تشدید انتقادات به درج برند دوو بر روی محصول ایرانی، سازمان حمایت به این موضوع ورود پیدا کرد و با ارسال نامه ای به نیارکی معاونت صنایع وزارت صنعت خواستار پیگیری این موضوع توسط معاونت صنایع وزارت صنعت شد.

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این نامه با طرح 4 سوال از معاون صنایع وزارت صمت خواستار شفاف سازی این موضوع شد و اعلام کرد با توجه به ابهاماتی که در خصوص تولید این گروه از محصولات در داخل کشور با درج لوگوی خارجی وجود دارد، آیا سایر تولیدکنندگان نیز می توانند از لوگوی خارجی استفاده کنند.

با گذشت چند روز گردان مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با ارسال نامه ای به مدیریت شرکت اسنوا خواستار پاسخ این تولیدکننده به 4 پرسش اساسی وزارت صنعت شده بود.

در متن نامه گردان به شرکت اسنوا آمده، مستندات این 4 پرسش باید اعلام شود.

1-قراردادهای فی مابین شرکت اسنوا و شرکت خارجی دوو جهت امکان استفاده از برند دوو

2-تأییدیه قراردادهای اشاره شده توسط سفارت کره جنوبی در ایران

3- ترجمه رسمی کلیه مدارک و مستندات

4-تأیدیه های اخذ شده از مراجع و سازمان های مرتبط با استفاده از برندهای خارجی در داخل کشور

بررسی ها نشان می دهد هنوز پاسخی به این سوالات از جانب گروه انتخاب به وزارت صنعت ارسال نشده و با توجه به اینکه چارت سازمانی وزارت صنعت هم تغییر کرده است، سازمان حمایت بار دیگر با ارسال نامه به معاون جدید صنایع عمومی، خواستار پیگیری موضوع نصب برچسب دوو بر روی محصولات شرکت اسنوا شد.

در نامه اول دی ماه عباس تابش رئیس سازمان حمایت به برادران معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت آمده است:

پیرو نامه های مورخ 22 آبان ماه و 6 آذرماه مبنی بر بروز ابهاماتی در خصوص تولید محصولات لوازم خانگی تولید داخل با برند دوو کشور کره جنوبی و درخواست بررسی عملکرد گروه صنعتی انتخاب به عنوان تولیدکننده محصولات فوق الذکر، ضمن تأکید بر ضرورت رسیدگی به موضوع حسب وصول گزارشات مبنی بر تولید محصولات مشابه (شباهت ظاهری و سخت افزاری و نرم افزاری) با محصولات اسنوا و صرفاً نصب برچسب دوو بر روی این نوع محصولات، خواهشمند است با عنایت به ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مشعر بر اینکه تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف کننده از جمله از طریق وسایل ارتباط جمعی، رسانه های گروهی و برگه های تبلیغاتی شود، ممنوع می باشد. مقرر فرمایید نسبت به بررسی و انعکاس نتیجه به این سازمان جهت اقدامات آتی تسریع لازم به عمل آید.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید