۱۱۹۱ واحد راکد صنعتی از ابتدای امسال فعال شد

0
طرح صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه اندازی یک‌هزار و ۱۹۱ واحد راکد تولید صنعتی از ابتدای سال تاکنون در شهرکها و نواحی صنعتی خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، علی رسولیان امروز دوشنبه در نشست خبری افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، یک هزار و ۷۴ واحد صنعتی تولیدی که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کردند، به بالای ۵۰ درصد ظرفیت تولید رسیدند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون ۲ هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی راکد مجدد به چرخه تولید بازگشتند.

وی گفت: در این مدت شاهد کاهش ۱۴ درصدی آمار واحدهای صنعتی تولیدی راکد از هشت هزار و ۵۶ واحد به ۶ هزار و ۹۱۵ واحد هستیم.

رسولیان از صادرات ۲۴ میلیون دلاری کنسرسیوم های صادراتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی در سال جاری خبر داد که عمده صادرات آنها محصولات غذایی، خشکبار، شیرینی، کفش و غیره به کشورهای همسایه و همچنین روسیه بوده است.

وی همچنین در خصوص ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با دیگر کشورها خاطرنشان کرد: مذاکرات اولیه با کشورهای ترکیه، عراق،جمهوری آذربایجان و به تازگی ارمنستان انجام شد، اما اگر قرار باشد این شهرک‌های صنعتی مشترک در نقطه صفر مرزی ایجاد شود نیاز به تغییر قوانین و مقررات داشته و باید در مجلس مصوب شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به مذاکرات با مسئولان کشور ترکیه و بحث و بررسی در خصوص قیمت زیرساخت‌ها برای بنگاهی ایرانی و ترک، ادامه داد: اگر این پیش نویس به قانون تبدیل شود شاید بتوان بحث شهرک‌های صنعتی مشترک با دیگر کشورها رو راحت تر اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید : احیای ۸۵۸ واحد صنعتی غیرفعال

وی ادامه داد: بحث دیگر احداث شهرک صنعتی در دیگر کشورها است و اکنون در تبریز شهرک صنعتی خارجی داریم که سرمایه‌گذاران خارجی در آن حضور دارند.

وی اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۱۶۶ واحد جدید در شهرک های و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده که منجر به ایجاد ۳۳ هزار شغل جدید شده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید