بازار خودرو چین بدون مشتری ماند

0
داده‌های صنعت خودروسازی چین نشان داد که پس از کاهش مالیات بر خودروهای موتور احتراقی و یارانه خودروهای الکتریکی، تقاضا کاهش یافت و فروش خودروهای سواری در چین در ژانویه ۳۸ درصد کاهش یافت و افزایش ۲.۴ درصدی ماه قبل را معکوس کرد.

به گزارش نبض صنعت، انجمن خودروهای مسافربری چین (CPCA) اعلام کرد، فروش خودروهای انرژی جدید که شامل خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی‌ هستند، پس از رشد ۹۰ درصدی سال گذشته، در ژانویه ۶.۳ درصد کاهش یافت.

کوی دونگ‌شو، دبیر کل انجمن خودروهای مسافربری چین اظهار کرد که فروش خودروهای انرژی‌ نو در ژانویه با کاهش نادر سالانه در فروش یک ماهه، انتظارات ما را برآورده نکرد. وی گفت: سال نو و پایان یارانه های برقی از جمله عوامل کاهش قیمت بوده است.

دولت مرکزی چین با وجود نشانه‌هایی از کاهش تقاضا در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، کاهش ۵۰ درصدی مالیات بر خرید خودروهای موتور احتراقی را در پایان دسامبر تمدید نکرد. همچنین تصمیم گرفت به بیش از یک دهه یارانه ملی برای خرید خودروهای برقی پایان دهد.

بیشتر بخوانید : ورود ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو

بازار خودروی چین به انگیزه‌های مختلف از سوی دولت‌های محلی برای تشویق خرید متکی است. تسلا ۶۶ هزار و ۹۵۱ خودروی الکتریکی ساخت چین را در ژانویه فروخت. این رقم نسبت به دسامبر ۱۸ درصد و نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است. بر اساس محاسبات رویترز، سهم بازار آن در بخش خودروهای برقی چین در ژانویه از ۹ درصد در دسامبر به ۱۲.۵ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید