فروش ارز سهمیه ای با کارت ملی متوقف شد

0
با تصمیم بانک مرکزی فروش ارز سهمیه ای با کارت ملی متوقف شد.

به گزارش نبض صنعت، با اعلام بانک مرکزی از امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران رسما آغاز به کار می‌کند؛ این مهم بعد از آن به مرحله اجرا درآمده که در هفته‌های اخیر نرخ ارز نوسان شدید را ثبت کرده و به رکوردهای تاریخی رسیده است.

در این مرکز ۶۸ نوع قلم خدماتی تأمین ارز انجام خواهد شد؛ مردم برای دریافت این ارز باید به کارگزاری‌هایی که بانک مرکزی معرفی می کند مراجعه کنند و در زمان مشخصی ارز خود را دریافت می کنند. در آینده صرافی های بانکی و تضامنی نیز به این کارگزاری‌ها اضافه خواهد شد.

طبق تصمیم جدید بانک مرکزی؛ برای مسافرت های زمینی ۳۰۰ یورو و مسافرت‌های هوایی ۵۰۰ یورو اختصاص داده شده است؛ ارز مسافرتی در پشت گیت فرودگاه‌ها به مسافران تحویل داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید : جزئیات بسته جدید بانک مرکزی برای دلار

نکته مهم در سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی این است که از این پس دیگر این بانک، ارز برای فروش با کارت ملی در اختیار صرافی‌ها قرار نمی‌دهد؛ البته صرافی‌ها می توانند از منابع داخلی خودشان در همان سرفصل ارز از مردم بخرند و به مردم بفروشند.

از چهارم بهمن‌ماه متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به صرافی‌ها و یا شعب ارزی منتخب برخی بانک‌ها و ارائه کارت ملی، نسبت به خرید ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به‌صورت اسکناس تحت سرفصل تامین نیاز‌های ضروری اقدام کنند. اخبار واصله از بانک مرکزی گویای آن است که در بسته ارزی جدید، این سرفصل حذف شده است؛ بنابراین از این پس از سهمیه ۵۰۰۰ یورویی خبری نیست. اختصاص ارز سهمیه‌ای در حالی طی ماه‌های اخیر صورت گرفت که اغلب کارشناسان اقتصادی به این امر انتقاد داشتند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید