اطلاعیه عرضه شرکت مس با نرخ تسعیر ۴۵ هزار تومانی ابطال شد

0
با پیگیری وزارت صمت و در راستای حمایت از بسته جدید ارزی بانک مرکزی، شرکت ملی مس که اول اسفندماه اطلاعیه عرضه کاتد مس در بورس کالا را با نرخ تسعیر ۴۵ هزار تومانی منتشر کرده بود، این اطلاعیه را لغو کرد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از شاتا، مدیرعامل شرکت ملی مس در نامه‌ای به بورس کالا اعلام کرد که در خصوص عرضه کاتد مس در رینگ صادراتی، با توجه به ضرورت انطباق با الزامات ارزی جدید اعلام‌شده از جمله نرخ ارز سامانه مرکز مبادله‌ ارزی ایران، نسبت به ابطال آگهی عرضه مذکور اقدام شود.

بر اساس تاکید وزارت صمت، تمام شرکت‌های صنعتی و معدنی صادرات‌محور مکلفند در چارچوب بسته جدید ارزی بانک مرکزی، نسبت به فروش ارز خود در مرکز مبادلات ارز و طلا طبق مکانیسم قیمتی آن اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که در هفته گذشته مرکز مبادله ارز و طلا افتتاح شد و 2 اسفند 1401 در نخستین روز فعالیت «مرکز مبادله ارز و طلای ایران» نرخ حواله بازرگانی 36 هزار و 130 تومان و نرخ اسکناس برای ارزهای خدماتی 41 هزار و 549 تومان کشف قیمت شد. همچنین همچنین در همین روز بابت کالاهای اساسی، شامل گندم، ذرت، جو، برنج، روغن … و دارو، مواد اولیه تولید دارو و تجهیزات پزشکی نیز تامین و‌ پرداخت ارز با نرخ هر دلار 28500 تومان صورت گرفت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید