سقف تاریخی بورس چه زمانی شکسته می‌شود؟

0
یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بورس در روزهای آینده گفت: انتظار می‌رود که این رشد ادامه پیدا کند و سقف تاریخی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را تا اوایل سال آینده بشکند.

به گزارش نبض صنعت، این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: بازار سرمایه در انتظار تعیین و تکلیف بودجه ۱۴۰۲ بود که اتفاق افتاد و از طرفی ارزش دلاری بازار به سال ۱۳۹۲ بازگشته‌است و از ۴۷۰ میلیارد دلار به نزدیک به ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده‌است و ارزندگی سهام‌ بالا رفته‌است و طبیعی است که مورد استقبال قرار گیرد.

صفاری در ادامه در خصوص روند بورس در روزهای آینده گفت: انتظار می‌رود که این رشد ادامه پیدا کند و سقف تاریخی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را تا اوایل سال آینده بشکند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: این موضوع که نقدینگی با نرخ‌های بهره کنونی به بانک رود، سیاست اشتباهی است و منجر به دامن زدن به تورم خواهد شد و بهترین سیاست ورود نقدینگی به بازار سرمایه و بازارهای مولد است که در آن نقدینگی در تولید به کار گرفته می‌شود.

صفاری در آخر افزود: با افزایش نرخ بهره به طور اشتباه نقدینگی به سمت بازارهای غیر مولد و بانک‌ها سرازیر شد که منجر به منفی شدن شاخص در مقاطعی شد؛ اگر سیاست درستی به کار گرفته شود و نقدینگی به بازار سرمایه سرازیر شود، رشد شاخص کل بورس را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید